خودرو

تویوتا تاکوما مدل 2024 – قابلیت‌های آفرود مناسب و قابل توجه

تویوتا تاکوما مدت‌هاست که به عنوان یک خودروی چندکاره در میان خریداران وانت‌ها شناخته می‌شود؛ خودرویی که هم قادر به حمل بار است، هم می‌تواند خانواده را جابه‌جا کند، و هم از پس مسیرهای دشوار برمی‌آید. جدیدترین مدل تویوتا تاکوما 2024، نسبت به نسخه‌های قبلی یک قدم جلوتر است. هرچند که در مقایسه با برخی از رقبا، ظرفیت کشش حداکثری کمتری دارد، اما این خودرو در مجموع نقص‌های کمی دارد. تویوتا تاکوما که به عنوان مدل استاندارد کلاس خود شناخته می‌شود، در سال 2024 با طراحی جدید و تهاجمی‌تری عرضه شده که همچنان به‌عنوان یک تاکوما قابل تشخیص است.

این خودرو از یک شاسی و سیستم تعلیق کاملاً جدید برخوردار است که نسبت به گذشته، سواری نرم‌تری روی دست‌اندازها ارائه می‌دهد. موتور V6 قدیمی جای خود را به مجموعه‌ای از موتورهای چهارسیلندر توربوشارژ داده است. همچنین نسخه به‌روزشده TRD Pro و تریم جدید Trailhunter نیز در دسترس هستند. هر دوی این تریم‌ها برای قابلیت حداکثری در مسیرهای خارج از جاده طراحی شده‌اند و به وسیله یک پیشرانه هیبریدی جدید i-Force Max با قدرت 326 اسب بخار و گشتاور 465 پوند-فوت تأمین نیرو می‌شوند؛ هرچند که از نظر مصرف سوخت بهبود چندانی نداشته‌اند.

مشخصات تویوتا تاکوما 2024

  • موتور: 16 سوپاپ خطی 4 توربوشارژ
  • قدرت: 278 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور: 317 پوند فوت در 1700 دور در دقیقه
  • انتقال: 8 سرعته اتوماتیک
  • فاصله بین دو محور: 132 اینچ
  • شتاب: 7 ثانیه

تویوتا تاکوما 2024

رفع مشکل قدیمی

تویوتا در مدل 2024 تاکوما یکی از انتقادات همیشگی به پیکاپ متوسط خود را با طراحی داخلی کاملاً جدید رفع کرده است. این کابین با زوایای تیز و دکمه‌های کنترل بزرگ طراحی شده و همچنین برای نشستن راحت‌تر است، به ویژه برای رانندگان قدبلند. در تاکوماهای قبلی حس می‌کردید که روی کف خودرو نشسته‌اید، اما در این مدل جدید، تنظیمات صندلی و فرمان طوری است که احساس طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. همچنین صفحه نمایش مرکزی 14 اینچی در برخی از تریم‌های تاکوما بسیار جلب توجه می‌کند. دکمه‌ها به راحتی پیدا می‌شوند و کار با آنها آسان است، و این صفحه نمایش برای نمایش نقشه‌ها یا دیدهای دوربین خارجی عملکرد خوبی دارد.

ارزش خرید

آیا تویوتا تاکوما مدل 2024 ارزش خرید دارد؟ تویوتا مجموعه گسترده‌ای از تریم‌های Toyota Tacoma را ارائه می‌دهد تا بهتر نیازها و بودجه‌های مختلف خریداران را پوشش دهد. اما تاکوماهای درجه پایین‌تر به‌وضوح نشان می‌دهند که دارای تجهیزات کمی هستند و فضای داخلی آنها با دکمه‌های خالی و دیگر نشانه‌های کمبود تجهیزات پر شده است. تاکوماهای ساده‌تر نیز فاقد کیفیت مشابه در مقایسه با Chevrolet Coloradoهای مشابه هستند و بیشتر حس یک خودروی کاربردی و ساده را ارائه می‌دهند.

Toyota Tacoma

تجربه رانندگی با تویوتا تاکوما 2024

موتور چهارسیلندر توربوشارژ نگرانی‌ها درباره تأثیر منفی حذف موتور V6 قدیمی تاکوما بر تجربه رانندگی و قابلیت‌های خودرو را برطرف می‌کند. ما یک مدل TRD Sport با توان 278 اسب بخار را تست کردیم. این موتور در شهر به اندازه کافی پرتحرک است و توانایی رساندن خودرو به سرعت 60 مایل در ساعت را در 7.6 ثانیه در تست‌های ما دارد. گیربکس خودرو نیز به سرعت و روان دنده‌ها را عوض می‌کند و در تپه‌ها نیازی به جابجایی یا جستجوی بی‌مورد دنده‌ها ندارد. همچنین، ما از عملکرد ترمزگیری تاکوما در جاده‌ها به‌ویژه تحت تأثیر قرار گرفتیم.

پدال ترمز پاسخگو است و ترمزها به‌طور روان عمل می‌کنند، که باعث می‌شود کاهش سرعت در هر سرعتی به راحتی انجام شود. هرچند که کنترل خودرو معمولاً برای خریداران وانت چندان مهم نیست، اما فرمان تاکوما سبک و دقیق است و در بزرگراه رفتار خوبی نشان می‌دهد. با توجه به تریم انتخابی، توانایی‌های آفرود تاکوما از سطح متوسط (به دلیل وجود یک دم بزرگ ولی قابل حذف) تا فوق‌العاده در سرعت‌های بالا و پایین متغیر است. کمک‌فنرهای هوشمند و کنترل کشش هوشمند باعث می‌شوند که این خودرو در بیشتر شرایط آفرود عملکردی عالی داشته باشد.

فضای داخلی خودرو

فضای داخلی تویوتا تاکوما، با طراحی خشن خود، یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو است. نمایشگر مرکزی لمسی بزرگ‌ترین ویژگی داخلی این خودرو است. در حالت استاندارد، یک نمایشگر 8 اینچی وجود دارد، اما خودروی تست‌شده ما دارای نمایشگر ارتقا یافته 14 اینچی بود. این نمایشگر با منوهای آسان و وضوح بالایی که دارد، سیستم دوربین دید محیطی اختیاری را به‌خوبی نمایش می‌دهد. در حالی که بسیاری از خودروهای جدید به سمت دکمه‌های مجازی حرکت کرده‌اند، وجود تعداد زیادی دکمه و کلید فیزیکی در تاکوما خوشایند است.

فضای داخلی خودرو

ورود به تاکوما چندان دشوار نیست، اما صندلی‌های عقب به دلیل فضای محدود پا، کمی سخت‌تر قابل دسترسی هستند. هنگامی که پشت فرمان قرار می‌گیرید، راننده از تنظیمات قابل توجهی برخوردار است، به‌ویژه از فرمان تلسکوپی که به سمت بالا و پایین و داخل و بیرون تنظیم می‌شود. همچنین فضای سر برای رانندگان بلندقد به اندازه کافی وجود دارد.

فناوری و نمایشگر

خودروی تست‌شده ما مجهز به نمایشگر اختیاری 14 اینچی بود که به‌سادگی فضای داخلی تاکوما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این نمایشگر که کمی روی داشبورد نصب شده، شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، اما امکانات زیادی از جمله اتصال بی‌سیم به گوشی‌های هوشمند و کنترل‌های صوتی مفید را ارائه می‌دهد. تاکوما دارای تعداد زیادی پورت USB-C برای شارژ است و همچنین پدهای شارژ بی‌سیم به‌عنوان گزینه‌ای اختیاری ارائه می‌شود. با این حال، حالت تقریباً عمودی پدهای شارژ بی‌سیم ممکن است نگرانی‌هایی در مورد افتادن تلفن و قطع اتصال شارژ ایجاد کند.

تمامی مدل‌های تاکوما به یک مجموعه از کمک‌های پیشرفته راننده مجهز شده‌اند که شامل سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی با سرعت کامل و موارد دیگر است. ما به طور کلی از عملکرد مفید سیستم‌های کمک راننده راضی بودیم و دریافتیم که این سیستم‌ها نه بیش از حد محتاط بودند و نه هشدارهای نادرست می‌دادند.

فضای ذخیره‌سازی و ظرفیت

تاکوما به ذخیره‌سازی و عملکرد اهمیت زیادی می‌دهد. دو اندازه مختلف برای بستر بار وجود دارد و یک پریز برق 400 واتی خانگی به‌عنوان گزینه‌ای اختیاری ارائه می‌شود. تاکوماهایی که با پیشرانه هیبریدی مجهز شده‌اند، توان بیشتری تا 2,400 وات دارند. داخل کابین تاکوما تعداد زیادی گزینه‌های ذخیره‌سازی وجود دارد. درها و کنسول مرکزی پر از محفظه‌های کوچک است. یک سینی کاربردی هم روی جعبه داشبورد وجود دارد.

اگر گزینه XtraCab را انتخاب کنید، فضای پشت صندلی‌های جلو (هرچند که همچنان یک خودروی دو صندلی است) با فضای ذخیره‌سازی اضافی برای اقلام بزرگ‌تر پر می‌شود و برای حمل وسایلی که نمی‌خواهید در بستر بار نگهداری شوند بسیار کاربردی است. در کابین دوگانه چهار در، پشتی صندلی‌های عقب به پایین خم می‌شود و بالشتک‌های صندلی بالا می‌روند تا فضای ذخیره‌سازی اضافی نمایان شود.

حداکثر ظرفیت حمل بار تاکوما حدود 1700 پوند است. ظرفیت یدک‌کشی حدود 6500 پوند است که کمی معمولی به نظر می‌رسد، به عنوان مثال، ظرفیت حداکثری جیپ چروکی بیشتر است. اما تاکوما باید بتواند بیشتر تریلرهای کوچک و متوسط را به‌خوبی بکشد.

مصرف سوخت

فرقی نمی‌کند که کدام مدل تاکوما را انتخاب کنید، مصرف سوخت باید مشابه باشد. ما یک مدل TRD Sport چهارچرخ محرک را تست کردیم که به‌طور تخمینی توسط تویوتا 21 مایل بر گالن مصرف سوخت دارد. ما در مسیر ارزیابی خود توانستیم به مصرف سوخت 22.6 مایل بر گالن دست یابیم. حتی با اینکه پیشرانه هیبریدی مصرف سوخت مشابهی دارد، اما قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به موتور استاندارد تولید می‌کند. همچنین باید توجه داشت که تاکوما نیازی به استفاده از بنزین سوپر ندارد.

موتور خودرو

راحتی تویوتا تاکوما 2024 چقدر است؟

صندلی‌های جلو تاکوما پهن و نسبتاً صاف هستند و برای افراد با اندازه‌های مختلف راحتی فراهم می‌کنند. پارچه در خودروی تست ما کمی زبر به نظر می‌رسیدند، به ویژه در مقایسه با آپشن روکش چرمی مصنوعی، اما در طولانی مدت باید دوام بالایی داشته باشند. صندلی‌های عقب فضای زیادی ندارند، که این موضوع در خودروهای پیکاپ متوسط رایج است، و مسافران بلندقد احساس می‌کردند که پشتی صندلی‌ها برای سفرهای طولانی بسیار کوتاه است.

نحوه سواری تاکوما به تریم انتخابی شما بستگی زیادی دارد. تریم‌های پایین‌تر مانند SR بیشتر حس یک وانت ساده را ارائه می‌دهند – کمی سفت. تریم‌های بالاتر سیستم‌های تعلیق پیشرفته‌تری دارند که به نرمی سواری کمک می‌کنند. همه تاکوماها از سیستم‌های کنترل آب و هوا با دکمه‌ها و کنترل‌های مشخص و کاربرپسند بهره می‌برند. دکمه‌ها و کلیدها به اندازه‌ای بزرگ هستند که بتوان آنها را به راحتی با دستکش استفاده کرد.

تاکوما چقدر مناسب است؟

یکی از بهبودهای مدرن و بزرگ‌ترین بهبودها در تاکوما 2024، موقعیت رانندگی بهبود یافته و راحت‌تر آن است. قبلاً ممکن بود احساس کنید که خیلی پایین روی کف خودرو نشسته‌اید. اکنون دامنه تنظیمات بیشتر برای شیب و تلسکوپی فرمان وجود دارد و صندلی راننده نیز می‌تواند به‌طور قابل توجهی بالاتر از گذشته تنظیم شود.

تویوتا مجموعه گسترده‌ای از تاکوماها را برای اولویت‌های مختلف ارائه می‌دهد. برای هدف ما، TRD Sport تعادل مناسبی بین راحتی در جاده، قابلیت‌های آفرود و مقرون‌به‌صرفگی دارد. انتخاب بین پیشرانه هیبریدی و گیربکس دستی سخت خواهد بود، اما در هر صورت بسته پریمیوم را برای ارتقاء لوکس آن انتخاب خواهیم کرد.

رقبای تویوتا تاکوما کدام خودروها هستند؟

این دوره‌ای طلایی برای خریداران پیکاپ‌های متوسط است، چرا که رقابت بسیاری برای تاکوما وجود دارد. مدل‌های دوقلوی Chevrolet Colorado/GMC Canyon و Ford Ranger برای سال 2023 بازطراحی شده‌اند و به‌طور چشمگیری بهبود یافته‌اند. اگر به آفرود و سفارشی‌سازی علاقه دارید، Jeep Gladiator 2024 نیز به‌روزرسانی شده است. تقریباً هر پیکاپ متوسطی یک مدل متمرکز بر آفرود دارد که آماده استفاده از نمایشگاه خودرو است. برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا تاکوما برای شما مناسب است یا نه، رتبه‌بندی تخصصی ادموندز را مطالعه کنید.

منبع: toyota

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا