خودرو

کادیلاک سولی، شاهکار زرد قناری در سال 2024

کادیلاک سولی بزرگ و لوکس به نظر می‌رسد فقط به نام یک کانسپت باشد. کانسپت کانورتیبل کادیلاک به نظر آماده تولید می‌آید. این خودرو اساساً نسخه کانورتیبل سلستیک دست‌ساز است. انتظار می‌رود که با پیشرانه الکتریکی پلتفرم اولتیوم و بیش از 480 کیلومتر برد عرضه شود.

استاندارد جهانی یک معیار بالا است. اما این هدفی است که کادیلاک برای خود تعیین کرده است تا به آن بازگردد. کاری که با داشتن کانسپت کادیلاک سولی در سبد محصولاتش بسیار آسان‌تر خواهد بود.

مشخصات فنی

یک جنبه از کادیلاک سولی بیش از هر چیز دیگری ما را هیجان‌زده می‌کند. خودرویی که دیدیم به نظر می‌رسد آماده تولید است و ما از دیدن آن در خط تولید هفته آینده تعجب نمی‌کنیم. کانورتیبل کادیلاک فاقد همه دوربین‌های آینه‌ای و مواد فضایی است که از یک کانسپت منحصر به فرد انتظار داریم. این خودرو دارای بسیاری از قطعات مشترک با سلستیک است، به جز سقف نرم تا شونده، و به ما گفته شده که به طور نظری روی همان پلتفرم اولتیوم ساخته می‌شود، که به معنای قدرت حدود 600 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در کمتر از 4 ثانیه است. اگر به تولید برسد، اولین کانورتیبل کادیلاک پس از XLR خواهد بود.

کانسپت کادیلاک سولی

کاپوت بلند، چرخ‌های 23 اینچی و جزئیات نازک چراغ‌های LED عقب برجسته هستند، اما حضور کانسپت با رنگ آن تعریف می‌شود. رنگ مانیلا کرم روی پوشش زرد خورشیدی، کادیلاک سولی فریاد می‌زند تابستان. اگرچه رنگ بدنه ساده است، چرم داخلی دارای یک پایان متالیک درخشان است که هنگام تابش نور خورشید در سولئی، در جشنواره زیبای پبل بیچ در آگوست می‌درخشد.

بررسی کابین کادیلاک سولی

داخل کابین نیز به همان اندازه قابل توجه است. چوب برش لیزری در پانل‌های درب‌ها و موتیف آلومینیومی در نزدیکی جا لیوانی‌ها دو تأثیر اصلی کادیلاک سولی را نشان می‌دهد. کادیلاک نمایشگر منحنی 35 اینچی برای خوشه ابزار و سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر 20 اینچی برای مسافران که قبلاً در اسکالید و اسکالید IQ دیده‌ایم، نصب کرده است، اما ما بیشتر به تجربه در صندلی عقب علاقه‌مندیم.

کابین

کادیلاک یک قابلیت دیگر را بین صندلی‌های عقب قرار داده است. در پشت درب شیشه‌ای ظروف کریستالی معمولی وجود دارد، اما همچنین فضایی برای یک افزودنی منحصر به فرد در آن کنسول وجود دارد. کادیلاک تصمیم گرفت تا از تم‌های لوکس معمولی مانند پیک‌نیک یا شکار اجتناب کند و به یک نوع دیگر از لذت بپردازد. این کانسپت شامل چهار صدای پرنده شیشه‌ای است که وقتی به آن‌ها دمیده شود، صدای چهار پرنده آوازخوان آمریکایی از جمله گلدفینچ و زرد قناری را تقلید می‌کنند. پس از آمدن پرنده‌ها، صاحب مفهومی می‌تواند آن‌ها را در دفترچه چرمی متناسب با رنگ داخلی ثبت کند.

بخش عقب

انتخاب نام خودرو

نام این خودرو ترکیبی از خورشیدی و لذت است و می‌توانید کادیلاک سولی را به‌عنوان نسخه باز و آفتابی سلستیک دست‌ساز کادیلاک که در سال 2022 معرفی شد، تصور کنید. در واقع، کانورتیبل جدید دارای طول و فاصله محوری یکسانی با سلستیک است و گفته می‌شود که از ستون شیشه جلو به جلو، کانسپت با همتای سقف ثابت خود یکسان است. کادیلاک سولی در واقع بزرگ است، بزرگ‌تر از یک کادیلاک اسکالید با فاصله محوری استاندارد و هر درب آن 68 اینچ طول دارد.

کادیلاک سولی زرد

کانورتیبل مفهومی زیبا

این خودرو پیش‌نمایش امکانات بی‌پایان سفارشی‌سازی‌های آینده را ارائه می‌دهد. کادیلاک سلستیک هنگامی که تقریباً دو سال پیش معرفی شد، مسیر جدیدی را برای این برند نشان داد. این خودروی الکتریکی تولید محدود و سفارشی به مشتریان امکان انتخاب بی‌پایان سفارشی‌سازی‌ها را داد. کادیلاک سولی خاطرات سیل هم‌چنان شیک از سال 2011 را که هرگز به تولید نرسید، زنده می‌کند.

این خودرو دارای یک خط میانی بدنه است که از کنار خودرو عبور می‌کند و چراغ‌های جلو آشنا را به چراغ‌های عقب جدید متصل می‌کند. این مفهوم فاقد دستگیره‌های درب سنتی است و به جای آن دکمه‌های نازکی در حلقه آلومینیومی که کابین را احاطه کرده‌اند، قرار داده شده است که به خودرو طراحی تمیز و مینیمالی می‌بخشد که قرار است از جزئیات دقیق‌تر خودرو خارج شود، می‌گوید تاکاهیکو سوگینوشیتا، طراح اصلی خارجی خودرو.

قیمت کادیلاک سولی

قیمت کادیلاک سولی

فقط تصور نکنید که می‌توانید یکی از این خودروها را با همان قیمت یک اسکالید به دست آورید. سلستیک دست‌ساز برای خریداران حدود 300 هزار دلار هزینه دارد به اضافه هرگونه سفارشی‌سازی؛ ما تصور می‌کنیم یک کادیلاک سولی کاملاً تجهیز شده با تمام گزینه‌های سفارشی ممکن است قیمت کادیلاک سولی به نیم میلیون دلار برسد. با این حال، با توجه به آنچه دیده‌ایم، این امر به نظر عجیب نمی‌آید.

سولی تقریباً هیچ رقیبی نخواهد داشت. کانسپتی که دیدیم بسیار بزرگ‌تر از مرسدسAMG SL، بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل یا استون مارتین DB12 ولانت است و داخلی دارد که همه آن‌ها را به شرمساری می‌اندازد. شاید نزدیک‌ترین همتا رولز رویس فانتوم دراپ‌هد کوپه باشد، اما آن خودرو از سال 2016 به فروش نرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا