تکنولوژی

گوگل Pixel 9 Pro Fold – بررسی و اطلاعات کامل

گوگل Pixel 9 Pro Fold رونمایی شد. تنها چند ساعت پس از رونمایی از Pixel 9 Pro، گوگل به طور رسمی از Pixel 9 Pro Fold نیز پرده‌برداری کرد. این رونمایی با انتشار یک ویدئوی کوتاه که به پروژه “Gemini” مرتبط است، انجام شد. همانطور که معمولاً برای گوشی‌های پیکسل اتفاق می‌افتد، این دستگاه‌ها قبلاً در اینترنت فاش شده بودند، اما حالا می‌توانیم به حدس و گمان‌ها درباره ظاهر و نام گوشی جدید تاشوی اندرویدی گوگل پایان دهیم.

در ویدئوی تیزر گوگل، لنزهای دوگانه برای ماژول دوربین عقب و صفحه‌نمایش بیرونی و لولا به وضوح نمایش داده شده‌اند. برای تایید مشخصات دیگر و جزئیات ارتقاء‌های نسبت به اولین Fold، ممکن است مجبور باشیم تا رویداد سخت‌افزاری گوگل در 13 اوت صبر کنیم. در این رویداد، این گوشی، Pixel 9 Pro، Pixel Watch 3 و هر چیز دیگری که باقی مانده است، رونمایی خواهند شد.

می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خط تولید Pixel 9 از فروشگاه آنلاین گوگل یا سایت شفق نیوز بازدید کنید. صفحه‌ای که قبلاً فقط Pixel 9 Pro را نشان می‌داد، اکنون شامل Pixel 9 Pro Fold نیز شده است.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

گوگل از Pixel 9 Pro Fold رونمایی کرد

گوگل تایید کرده است که در خط تولید آینده گوشی‌های هوشمند خود، یک مدل تاشو جدید نیز شامل خواهد شد. این شرکت در توییت تبلیغاتی خود، گوگل Pixel 9 Pro Fold را به عنوان گوشی تاشویی که برای دوران Gemini ساخته شده است، معرفی کرد و حتی در ویدئو به چت‌بات هوش مصنوعی خود نیز اشاره کرد. مشابه با Pixel 9 Pro غیرتاشو، این مدل نیز دارای برجستگی دوربین برجسته‌ای است. لنزهای آن به صورت عمودی در نزدیکی یک طرف گوشی قرار گرفته‌اند، بنابراین برجستگی دوربین عمدتاً در همان جا قرار دارد و تمام عرض دستگاه تاشو را اشغال نمی‌کند.

در حالی که گوگل هنوز به طور رسمی این مدل را معرفی نکرده است، یک افشای قبلی از سوی Android Authority قبلاً جزئیات زیادی درباره مدل‌های آینده Pixel 9 را فاش کرده است. کمیسیون ارتباطات ملی تایوان (NCC) گالری‌های هر گوشی — Pixel 9، 9 Pro، 9 Pro XL و 9 Pro Fold — را به آرشیو خود بارگذاری کرده است. برخی از این عکس‌ها یک 9 Pro Fold باز شده را نشان می‌دهند که نشان می‌دهد گوگل دوربین سلفی را به داخل صفحه‌نمایش منتقل کرده است تا میدان دید گسترده‌تری فراهم کند. همچنین نشان می‌دهند که این مدل چین خوردگی کمتری روی نمایشگر دارد که اندازه آن ۲۵۰ میلی‌متر یا کمی کمتر از ۱۰ اینچ است.

افشای اطلاعات و بررسی ابعاد

افشای اطلاعات از سوی NCC همچنین نشان داد که دستگاه‌های آینده به شارژرهای بزرگتری نیاز دارند. سرعت شارژ آن‌ها عموماً سریع‌تر از مدل‌های قبلی است براساس آزمایش‌های این سازمان، اگرچه Pixel 9 Pro Fold کندترین آن‌ها بود. ما قادر خواهیم بود این جزئیات را زمانی که گوگل گوشی‌های هوشمند جدید خود را در رویداد بعدی Made by Google در ۱۳ اوت رونمایی کند، تایید کنیم.

خط جدید سری Pixel 9 گوگل دیگر چندان راز بزرگی نیست. کمیسیون ارتباطات ملی تایوان (NCC) عکس‌های جدیدی از این گوشی‌ها از تقریباً همه زوایای ممکن منتشر کرد. سرعت‌های شارژ کمی سریع‌تر از نسل قبلی گوشی‌های Pixel خواهد بود: مقامات تایوانی برای مدل پایه 24.12W، برای Pro 25.20W و برای 9 Pro XL 32.67W اندازه‌گیری کرده‌اند. با این حال، Pixel 9 Pro Fold کندترین همه آن‌ها بود با سرعت 20.25W. این اعداد اغلب با رتبه‌بندی‌های تبلیغاتی مطابقت کامل ندارند، بنابراین انتظار می‌رود گوگل اعداد بالاتری را در رویداد خود تبلیغ کند.

تصویر دیگر از گوشی

بررسی شارژرها

در مورد شارژرها، به نظر می‌رسد گوگل به شارژر بزرگتری برای تأمین قدرت گوشی‌های جدید خود نیاز داشت. عکس‌های موجود در افشای NCC نشان می‌دهند که هر گوشی با یک شارژر دیواری عرضه می‌شود که بسته به مدلی که خریداری می‌کنید، حدود 45W است. پلاگ شارژر از وسط به بالای آجر شارژر منتقل شده است.

آخرین مجموعه عکس‌ها همچنین برای اولین بار 9 Pro Fold را در حالت باز شده نشان می‌دهد. گوگل دوربین سلفی را به صفحه داخلی منتقل کرده است تا میدان دید گسترده‌تری فراهم کند. 9 Pro Fold همچنین دارای قسمت بالایی و پایینی باریک‌تر، چین خوردگی کاهش یافته روی نمایشگر و زاویه باز شدن کامل 180 درجه است که یک صفحه نمایش کمی بیش از 250 میلی‌متر یا کمی کمتر از 10 اینچ ایجاد می‌کند.

این عکس‌ها آخرین مورد در لیست بسیار بلند افشای عکس‌های Pixel 9 گوگل هستند. آخرین افشای Pixel 9 دیروز منتشر شد و دو مدل پروتوتایپ از مدل‌های پایه و XL را نشان می‌داد. شاید گوگل باید به فکر خرید یک قفل ترکیبی جدید برای کمد دبیرستانی باشد که ظاهراً تمام دستگاه‌های منتشر نشده خود را در آن نگه می‌دارد.

گوگل Pixel 9 Pro Fold در راه است

سامسونگ این ماه گوشی تاشوی جدید خود، Galaxy Z Fold 6 را رونمایی کرد که این گوشی کمتر از یک هفته دیگر در 24 ژوئیه وارد فروشگاه‌ها می‌شود. امیدواریم که گوگل در طول فرآیند رونمایی به دقت توجه کرده باشد زیرا نکات زیادی برای نحوه مدیریت نسخه بعدی گوشی تاشوی خود در آن وجود دارد.

گوگل پیکسل 9

این گوشی جایگزین Pixel Fold خواهد شد که ظاهراً به خط تولید Pixel 9 ملحق می‌شود و به Pixel 9 Pro Fold تغییر نام می‌دهد. گوگل رویداد سخت‌افزاری “Made by Google” را برای 13 اوت برنامه‌ریزی کرده است و در آنجا گوشی تاشوی جدید رونمایی خواهد شد. تغییراتی که گوگل قصد دارد در Pixel 9 Pro Fold ایجاد کند، احتمالاً در این مرحله نهایی شده‌اند. با این حال، رونمایی از Galaxy Z Fold 6 چند نکته مثبت و یک نکته منفی بسیار بزرگ دارد که امیدواریم گوگل در طراحی تاشوی خود از آن‌ها پیروی کند.

بهبود عمر باتری

عمر باتری در نسخه اصلی Pixel Fold معمولی بود. در آزمایش باتری ما که گوشی‌ها را به طور مداوم از طریق شبکه سلولی وب‌گردی می‌کنند تا زمانی که شارژ آن‌ها تمام شود، 10 ساعت و 21 دقیقه دوام آورد. زمان Pixel Fold نسبت به نتیجه متوسط گوشی‌های هوشمند بهبود حاشیه‌ای داشت که با توجه به این که Fold باید صفحه نمایش بزرگ 7.6 اینچی را روشن نگه دارد، بد نیست.

گوشی‌های Galaxy Fold سامسونگ مشکل مشابهی دارند، اگرچه Z Fold 6 در این زمینه کمی پیشرفت کرده است. گوشی جدید به طور متوسط 10 ساعت و 35 دقیقه دوام آورد. این تنها کمی بهبود نسبت به عملکرد Galaxy Z Fold 5 بود، اگرچه عمر باتری اضافی بدون افزایش در اندازه باتری به دست آمد.

این چالش اکنون برای گوگل و Pixel 9 Pro Fold نیز صدق می‌کند. بهبود عمر باتری نسخه اصلی Pixel Fold به هر طریقی که ممکن است. شاید به معنای داشتن یک باتری بزرگتر از قبل باشد. شاید به معنای آن باشد که Tensor G4 نسبت به مدل قبلی خود کارآمدتر باشد. اما هر طور که گوگل این کار را انجام دهد، افزایش عمر باتری در نسخه جدید تاشوی خود بسیار حیاتی است.

منبع: gsmarena.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا