امروز Tuesday 18 June 2024

اسکرین شات هوش مصنوعی مایکروسافت به تعویق افتاد

ویژگی بحث برانگیز اسکرین شات هوش مصنوعی مایکروسافت به دلیل نگرانی های امنیتی به تعویق افتاد
کد خبر: 480
زمان انتشار: 18 ژوئن 2024 - 16:46 ب.ظ -
12 بازدید
اسکرین شات هوش مصنوعی مایکروسافت

به گزارش سایت شفق نیوز، ویژگی هوش مصنوعی که هر چند ثانیه یک بار از لپ‌تاپ‌های کاربران مایکروسافت اسکرین‌شات می‌گیرد، هفته آینده به دلیل نگرانی‌های امنیتی منتشر نخواهد شد. یکی از کارشناسان امنیت سایبری این ویژگی را به عنوان بگیر و برو برای مجرمان توصیف کرد.

مایکروسافت قابلیت بحث برانگیز AI Recall خود را با بقیه به روز رسانی های خود در هفته آینده منتشر نخواهد کرد. این ویژگی تکنولوژی که هر چند ثانیه یک بار از لپ‌تاپ‌های کاربران اسکرین‌شات می‌گیرد، توسط دفتر کمیسیونر اطلاعات (ICO) به دلیل نگرانی‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

کنار گذاشتن ویژگی اسکرین شات مایکروسافت

مایکروسافت اضافه کردن ویژگی اسکرین شات حافظه عکاسی به ویندوز را به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی به تاخیر انداخت. قابلیتی که برای تقویت دستیار هوش مصنوعی از صفحه کامپیوتر عکس می گیرد به گروه کوچکی از کاربران آزمایشی می رسد. مایکروسافت عرضه یک ویژگی پرچمدار به نام Recall را در لپ‌تاپ‌های جدید به تعویق انداخت، زیرا این فناوری نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت سایبری ایجاد کرد.

Recall با گرفتن عکس‌های فوری از صفحه کامپیوتر به صورت دوره‌ای کار می‌کند تا به دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت، Copilot، یک حافظه عکاسی از فعالیت مجازی یک فرد بدهد، ظاهراً برای کمک به کسی که کارهای قبلی خود را به خاطر بیاورد. مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، ماه گذشته در یک رویداد نمایشگاهی از این ویژگی جدید تبلیغ کرد و آن را گامی به سوی ماشین‌های هوش مصنوعی توصیف کرد که «فوراً ما را می‌بینند، می‌شنوند، درباره قصد ما و محیط اطرافمان استدلال می‌کنند». اما روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد که پیش‌نمایش «به‌طور گسترده‌ای در دسترس» Recall را که قرار بود از روز سه‌شنبه با رایانه‌های شخصی جدید همراه شود، به تاخیر بیاندازد.

در عوض، ابتدا به مجموعه کوچکتری از کاربرانی که بخشی از برنامه تست نرم افزار Windows Insider هستند، می رود. پاوان داوالوری، معاون شرکت مایکروسافت در بخش ویندوز و دستگاه‌ها، در بیانیه‌ای گفت: این کاربران اولیه به اطمینان از اینکه این تجربه با استانداردهای بالای کیفیت و امنیت ما مطابقت دارد، کمک خواهند کرد.

اسکرین شات هوش مصنوعی مایکروسافت

پاوان داولوری، معاون مایکروسافت در این پست گفت: «این تصمیم ریشه در تعهد ما به ارائه یک تجربه قابل اعتماد، ایمن و قوی برای همه مشتریان و جستجوی بازخورد بیشتر دارد. این تاخیر پس از آن صورت می گیرد که یکی از کارشناسان امنیت سایبری به اسکای نیوز گفت که این ویژگی یک هدف “بگیر و برو” برای مجرمان است.

به گفته مایکروسافت، با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و «حافظه عکاسی»، یادآوری برای به شما کمک می‌کند تا به راحتی چیزهایی را که با استفاده از زبان طبیعی دیده‌اید پیدا کرده و به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، اگر کاربری به صورت آنلاین خرید می کرد و یک لامپ قرمز خوب را مشاهده کرد، چند روز بعد می توانست لامپ قرمز را در Recall جستجو کند. سپس اسکرین شات هایی از زمان هایی که آنها به یک لامپ قرمز نگاه می کردند می آورد و آنها را به وب سایت هایی که در آن بودند پیوند می داد. همچنین تصاویر، اسناد، ارائه‌ها و فایل‌ها را جستجو می‌کند و هر چیزی را که مربوط به لپ‌تاپ است می‌آورد. حتی ممکن است اقداماتی را پیشنهاد کند که کاربر می‌خواهد در رابطه با جستجوی خود انجام دهد.

منبع: cbc.ca

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *