امروز Tuesday 18 June 2024

فواید و مضرات واقعی خوردن تخم مرغ

بررسی فواید و مضرات تخم مرغ
کد خبر: 477
زمان انتشار: 18 ژوئن 2024 - 16:27 ب.ظ -
10 بازدید
فواید و مضرات تخم مرغ

به گزارش شفق نیوز، فواید تخم مرغ برای سلامتی چیست؟ تخم یک سلول منفرد درون یک پوسته سخت است که توسط یک پرنده گذاشته می شود. تخم‌های بارور نشده یا آنهایی که برای جوجه کشی کنار گذاشته نمی‌شوند، آنهایی هستند که بیشتر در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا می‌کنید. در سرتاسر جهان تخم پرندگان مختلف از جمله اردک، بوقلمون، غاز و بلدرچین رایج است. بیشتر تخم مرغ های تولید شده در آمریکا و اروپا از جوجه ها تهیه می شود.

آنها بسیار بیشتر از یک غذای اصلی صبحانه هستند: تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

فواید تخم مرغ

چه به عنوان یک میان وعده از آنها لذت ببرید و چه راهی برای شروع روزتان، دلایل زیادی برای دوست داشتن تخم مرغ وجود دارد، از جمله فوایدی که برای سلامتی شما فراهم می کند.

می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد

اگر می‌خواهید سلامت چشم‌هایتان را بهبود ببخشید، اما طرفدار هویج نیستید، تخم مرغ را در نظر بگیرید. آنها مملو از لوتئین و زآگزانتین هستند که آنتی اکسیدان هایی هستند که مطالعات نشان می دهد به جلوگیری از کاهش بینایی مرتبط با افزایش سن کمک می کند. با خوردن منظم تخم مرغ، می توانید خطر ابتلا به آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا را کاهش دهید، که علت اصلی کاهش بینایی در ایالات متحده است.

کاهش خطر بیماری قلبی

کلسترول LDL به طور کلی به عنوان کلسترول “بد” شناخته می شود. به خوبی شناخته شده است که داشتن سطوح بالای LDL با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است. اما بسیاری از مردم نمی دانند که LDL بر اساس اندازه ذرات به زیر گروه هایی تقسیم می شود. ذرات کوچک و متراکم LDL و ذرات بزرگ LDL وجود دارد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افرادی که ذرات LDL عمدتاً کوچک و متراکم دارند نسبت به افرادی که عمدتاً ذرات LDL بزرگ دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی هستند. حتی اگر تخم مرغ تمایل به افزایش خفیف کلسترول LDL در برخی از افراد داشته باشد، تصور می شود که خوردن تخم مرغ به جای ذرات کوچک و متراکم LDL، عمدتاً سطوح LDL بزرگ را افزایش می دهد، که ممکن است ارتباط با کاهش خطر را توضیح دهد.

ممکن است سلامت بارداری را بهبود بخشد

تخم مرغ منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 و فولات است که هر دو می توانند به رشد جنین کمک کنند. فولات یا اسید فولیک با رشد لوله عصبی مرتبط است. قبل و در طول بارداری، خوردن غذاهایی که حاوی فولات کافی هستند ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های مهم زایمان، از جمله آنسفالی و اسپینا بیفیدا کمک کند. همچنین ثابت شده است که امگا 3 بر بارداری تأثیر مثبت دارد. آنها ممکن است به جلوگیری از زایمان زودرس و زایمان زودرس کمک کنند، خطر ابتلا به پره اکلامپسی و افسردگی را کاهش دهند و منجر به افزایش وزن هنگام تولد برای نوزاد شوند.

ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد

چندین مطالعه نشان می دهد که خوردن تخم مرغ خطر سکته مغزی و بیماری قلبی را کاهش می دهد. در حالی که مطالعات دیگر نشان داده‌اند که تخم‌مرغ سایر خطرات سلامتی را افزایش می‌دهد، مهم است به خاطر داشته باشید که خوردن تخم‌مرغ برای رژیم غذایی شما مفید است تا زمانی که تعادل مواد مغذی را حفظ کنید.

ارزش غذایی تخم مرغ

یکی از دلایلی که تخم‌مرغ‌ها میان‌وعده محبوبی هستند این است که مقدار زیادی پروتئین را در بسته‌های کوچکی بسته‌بندی می‌کنند و به شما کمک می‌کنند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. در واقع، تخم مرغ یک منبع پروتئین کامل است، به این معنی که تمام 9 اسید آمینه را دارد که انسان نمی تواند به تنهایی تولید کند و باید از منابع پروتئینی دیگر دریافت کند. تخم مرغ با کالری نسبتاً کمی و تقریباً بدون کربوهیدرات، می تواند یک غذای آسان صبحگاهی یا یک میان وعده بعد از ظهر باشد که شما را در طول روز راضی نگه می دارد. علاوه بر این فواید، تخم مرغ منبع خوبی از موارد زیر است:

  • ویتامین A
  • کلسیم
  • اهن
  • فولات
  • ویتامین B
  • فسفر
  • سلنیوم

مضرات تخم مرغ

فیبر ندارد
شروع صبح خود با فیبر بسیار مهم است، زیرا مزایای مهمی برای سلامتی و هضم دارد و همچنین باعث می شود احساس سیری و انرژی داشته باشید. تخم مرغ سرشار از پروتئین است که برای صبح مفید است، اما فیبر ندارد. خوشبختانه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری سبزیجات خرد شده مانند اسفناج یا کلم بروکلی را داخل آن بریزید یا آن را با آووکادو روی نان تست غلات کامل سرو کنید تا صبحانه عالی درست شود.

همه تخم ها یکسان ایجاد نمی شوند
مرغ ها اغلب در شرایط کارخانه ای وحشتناک پرورش می یابند که در قفس قرار می گیرند، تحت استرس قرار می گیرند و با غذای غلات تغذیه می شوند، که ترکیب مواد مغذی تخم های آنها را تغییر می دهد.

کاهش شدید سلامتی مرغ
مرغ هایی که برای به اصطلاح “ابر لایه ها” پرورش داده می شوند، استرس زیادی را تجربه می کنند که طول مدت تخمگذاری سریع آنها به طور متوسط ​​کمتر از دو سال طول می کشد، در مقایسه با 15 تا 20 سالی که مرغ ها در شرایط طبیعی و سالم تخم تولید می کنند.

منبع: healthline.com

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *