خودرو

جیپ چروکی 2024 – بررسی تصاویر و قیمت جیپ چروکی

جیپ چروکی 2024 نشان از قدیمی شدن دارد و در حالی که اکثر رقبای جیپ چروکی کراس‌اورهای جمع‌وجور و بسیار مدرن‌تری مانند هوندا CR-V و تویوتا RAV4 هستند، جیپ همچنان با ارائه یک مدل مناسب آفرود یک ترفند در آستین خود دارد؛ چیزی که کمتر رقیبی آن را داراست.

فورد برانکو اسپورت در نسخه بدلندز یک جایگزین عالی برای چروکی است و خودرویی بسیار مدرن‌تر و ارزان‌تر است. اما، اگرچه در طول سال‌ها تغییرات زیادی نداشته، چروکی همچنان هوشمند به نظر می‌رسد و مدل خروجی همچنان به همان اندازه که همیشه بوده، در مسیرهای خارج از جاده توانمند است. مدل فعلی فاقد هر نوع نسخه هیبریدی است، اما این مشکل در مدل بعدی که احتمالاً دارای برقی‌سازی برجسته خواهد بود، برطرف خواهد شد.

جیپ چروکی

قیمت جیپ چروکی چقدر است؟

قیمت جیپ چروکی آلتیتود لاکس 4×4 حدود، 37000 دلار و تریلهوک 4×4، 41,000 دلار است. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها قیمت‌های خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) برای جیپ چروکی هستند و بسته‌ها، گزینه‌ها یا هزینه مقصد را شامل نمی‌شوند.

چروکی اسپرت است یا کاربردی؟

در دورانی که بسیاری از SUV‌ها به دنبال اسپرتی هستند، خودرو جیپ چروکی 2024 قطعاً به دنبال آن نیست. اگر می‌خواهید آن را به جاده‌های ناهموار ببرید یا یدک‌کشی کنید، این خودرو کاملاً مناسب است. اما بیشتر اوقات البته روی جاده خواهد بود و جیپ آن را بسیار لوکس کرده و با تکنولوژی و گجت‌های زیادی مجهز کرده است.

چروکی 2024

در بین مدل‌های مختلف، مدل Trailhawk وجود دارد که تمامی ویژگی‌های آفرود را شامل می‌شود: لاستیک‌های ضخیم، دیفرانسیل لغزش محدود در عقب، میله ضد چرخش جلویی قابل جدا شدن، و صفحه‌های محافظ. سپس مدل Summit Reserve قرار دارد که نسخه لوکس است و دارای سیستم صوتی McIntosh، نمایشگر هدآپ (HUD) و یک نمایشگر دیگر در جلوی مسافر است که به جای درب جعبه‌دستکش قرار گرفته است.

بسته باتری و برد

جیپ چروکی 2024 یک PHEV است، پس باید دامنه الکتریکی داشته باشد. بله، همینطور است. یک بسته باتری 17.3 کیلووات‌ساعتی برای 50 کیلومتر در تست‌های رسمی خوب است، که ممکن است به 32-40 کیلومتر در رانندگی مختلط ترجمه شود. یا این انرژی بنزینی را تکمیل می‌کند تا مسافت بیشتری را طی کند؛ جیپ معتقد است که محدوده کل 700 کیلومتر است. همچنین می‌تواند انرژی بازتولید شده هنگام کاهش سرعت را به کار بگیرد. در استاندارد WLTP، گرند چروکی حدود 100 مایل بر گالن (mpg) بسته به مشخصات می‌رسد. اما مانند هر PHEV دیگری، مصرف واقعی به میزان دفعات شارژ آن بستگی دارد. و هزینه‌های جاری به قیمت برق بستگی دارد.

مدل جدید

بررسی موتور جیپ چروکی 2024

زیر کاپوت یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 272 اسب بخار قرار دارد که به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت 143 اسب بخار کار می‌کند، که در مجموع 375 اسب بخار و 470 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت در 6.3 ثانیه اتفاق می‌افتد، اگر احساس نیاز به سرعت بالا کنید. در خبری کاملاً بی‌ربط، حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت است؛ مهم‌تر این است که بدانید می‌توانید تا سرعت 134 کیلومتر بر ساعت در حالت الکتریکی رانندگی کنید بدون اینکه موتور بنزینی روشن شود.

این یکی از آن هیبریدهایی نیست که یک محور توسط بنزین و دیگری توسط برق هدایت می‌شود. در اینجا، هر دو موتور تمامی چرخ‌ها را هدایت می‌کنند، برای کشش کامل جیپ. کلاچ‌های مستقل اجازه می‌دهند که هر یک یا هر دو موتور، گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و کیس انتقال را هدایت کنند، و از آنجا به چرخ‌ها منتقل شوند. کیس انتقال اجازه می‌دهد که نسبت‌های عادی بالا برای جاده یا نسبت‌های پایین برای خزیدن آف‌رود انتخاب شوند.

هندلینگ و تجربه رانندگی جیپ چروکی

حتی پس از این همه سال، چروکی همانند جیپ رنگید همچنان تأثیر خوبی هنگامی که چرخ‌ها شروع به چرخیدن می‌کنند، می‌گذارد. در مقایسه با اکثر رقبای نرم‌رو، این خودرو از پشت فرمان به عنوان یک SUV جدی احساس می‌شود و چهارگوشه بر روی جاده نشسته و با صلابتی سوار می‌شود که آن را بزرگتر از اندازه واقعی‌اش می‌کند. شوک‌ها را قبل از رسیدن به کابین جذب می‌کند و هرگز احساس شناوری یا سختی نمی‌کند. با نمایش دقت عالی و کنترل بدنه، در حالی که به خوبی در مقابل چرخش مقاومت می‌کند. تمامی کنترل‌ها به خوبی تنظیم شده‌اند و حس ترمز مثبت و پیوسته است. اگرچه فرمان نسبتاً بی‌حس در این کلاس معمول است.

با توجه به اینکه در جاده بسیار خوب رفتار می‌کند، توانایی آفرود جیپ چروکی 2024 به عنوان یک شگفتی خوشایند خواهد بود. به خصوص در تریلهوک که بسیار توانمند است. متأسفانه، موتور 180 اسب بخاری در آلتیتود بی‌نفس است و برای رسیدن به سرعت، همگام شدن با ترافیک یا سبقت‌گیری تلاش زیادی می‌کند زیرا گیربکس اتوماتیک نه سرعته کند و گیج‌کننده تلاش می‌کند آن را در حالت بهینه نگه دارد. موتور توربوشارژ 270 اسب بخاری در تریلهوک بدون شک بهترین گزینه است اما این هم کمی توسط همان گیربکسی که نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند، محدود شده است.

آیا جیپ چروکی 2024 یک شاسی‌بلند خوب است؟

برای احساسی اصیل و سوار شدن محکم جیپ در کلاس جمع‌وجور، همچنان چیزی کم ندارد. تنظیم تعلیق آن را به یک SUV توانمند تبدیل می‌کند که رانندگی با آن در جاده یا خارج از جاده لذت‌بخش است. به خصوص تریلهوک، قدرتمند، راحت و به طرز چشم‌گیری توانمند در آفرود است، با قابلیت‌های یدک‌کشی عالی. این خودرو کارهای سخت را بهتر از اکثر رقبا انجام می‌دهد و مهندسی جیپ به وضوح در آن نمایان است. با این حال، به نظر می‌رسد که اکثر مردم به تمامی این توانایی‌ها در این کلاس نیازی ندارند و جیپ پاسخی برای مصرف سوخت و گزینه‌های هیبریدی رقبایش ندارد. برانکو اسپورت بدلندز آماده آفرود برای اکثر مردم در یک بسته‌بندی مدرن‌تر و ارزان‌تر کافی است. نیازهای مردم تغییر کرده و چروکی دیگر مانند گذشته مطابقت ندارد.

عکس جیپ چروکی

کدام مدل جیپ چروکی را باید بخرم؟

اینکه کدام یک از تریم‌های جیپ چروکی 2024 را باید خریداری کنید، بستگی زیادی به کاربردی که از آن انتظار دارید، دارد. مدل آلتیتود لاکس به خوبی مجهز است و برای اکثر مردم بیش از حد کافی برای آفرود است، اما به دلیل موتور ضعیف آن نمی‌توانیم آن را توصیه کنیم. این فقط تریلهوک باقی می‌ماند که به طور قاطع مشکل قدرت را حل می‌کند. اما بیشتر از نیازهای شما برای آفرود توانایی دارد و با قیمتی بالاتر عرضه می‌شود. اگر مشکلی با پرداخت بیش از 40 هزار دلار برای یک SUV جمع‌وجور ندارید، تریلهوک چروکی یک گزینه واقعی است. یک جیپ کاملاً مناسب برای مسیرهای دشوار که در انجام کارهای مورد انتظار از جیپ عالی است. در حالی که رانندگی لذت‌بخشی دارد و توانایی یدک‌کشی خوبی نیز دارد. اگر به هیچ یک از این‌ها نیازی ندارید، هوندا CR-V انتخاب بهتری خواهد بود.

منبع: Jeep Cherokee

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا