آموزشی

چگونه عکس های خود را در عصر دیجیتال آرشیو کنیم

عکس گرفتن قبلاً یک اقدام دقیق و آگاهانه بود. عکس‌ها لحظه‌های منجمد و انتخابی بودند که با دقت در آلبوم‌ها و قاب‌ها آرشیو می‌شدند. در حال حاضر، گرفتن عکس تقریباً به اندازه نفس کشیدن بدون دردسر و معمول است – این کاری است که مردم همیشه در عصر دوربین های گوشی های هوشمند با فیلم های دیجیتالی به ظاهر بی پایان انجام می دهند.

اما نقطه ضعف ثبت هر لحظه این است که کوهی از آن لحظات را برای ذخیره برای آینده ایجاد می کند. اگر به درستی بایگانی نشده باشند، آن عکس‌ها به راحتی گم می‌شوند. تنها چیزی که ممکن است طول بکشد این است که یک بار تصادفی برای تلفن شما در توالت فرو برود و همه این اطلاعات برای همیشه از بین بروند. بنابراین یک استراتژی پشتیبان عملی برای آرشیو کردن عکس چیست؟ در اینجا چند راه برای اطمینان از اینکه خاطرات هرگز گم نمی شوند وجود دارد:

ساده ترین راه برای آرشیو کردن عکس خود ذخیره سازی ابری است. برای کاربران اپل، iCloud وجود دارد که از 0.99 دلار آمریکا در ماه برای 50 گیگابایت شروع می شود و تا 59.99 دلار در ماه برای 12 ترابایت با سطوح مختلف در بین آنها شروع می شود. با متوسط ​​عکس آیفون 3 مگابایت، این مقدار کمی بیش از 16000 عکس برای طرح ارزان و 4 میلیون یا بیشتر برای بزرگترین طرح است. فضای ذخیره‌سازی ابری Google One Google برای برنامه‌های سالانه مقرون‌به‌صرفه‌تر است، به طوری که 2 ترابایت به 99.99 دلار در سال و 5 ترابایت به 249.99 دلار در سال پرداخت می‌شود.

ذخیره سازی ابری

مقدار واقعی که می توانید در آن فضا ذخیره کنید با نحوه عکسبرداری یک فایل بسیار متفاوت است. اندازه فایل ویدیویی بزرگتر از عکس است. فایل‌های HEIF، یک فرمت جدیدتر در تلفن‌های اپل، فایل‌ها را در بسته‌های کوچک‌تر فشرده می‌کند، اما سازگاری طولانی‌مدت ناشناخته است، زیرا این فرمت به اندازه فایل JPG استاندارد که از سال 1992 وجود داشته، برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته است. در حالی که سرویس‌های ابری ارائه‌دهندگان بزرگ به طور کلی ساده‌ترین راه را برای اکثر افراد معمولی فراهم می‌کنند تا از عکس‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند، و از طریق برنامه‌هایی که از قبل روی تلفن هستند و دائماً هر عکس گرفته شده را آپلود می‌کنند، بدون مداخله عمل می‌کنند، اما خطراتی در این زمینه وجود دارد.

شرکت های بزرگ اغلب سیاست های خود را در مورد نحوه ذخیره عکس ها تغییر می دهند. به عنوان مثال، بسته به اینکه چه گوشی و چه زمانی خریداری شده است، فضای ذخیره‌سازی ابری Google ممکن است عکس‌ها را در قالب «ذخیره‌ساز ذخیره‌سازی» ذخیره کرده باشد که کیفیت تصاویر را با کاهش اندازه یا فشرده‌سازی متفاوت آنها کاهش می‌دهد. این بر توانایی شما برای چاپ با کیفیت بالا یا مشاهده عکس ها در صفحه نمایش با وضوح بالا در جاده تأثیر می گذارد. اگر کسی به اندازه کافی زیرک باشد که متوجه متن کوچکی در اینجا و آنجا شود که به آن اشاره می کند، اکثر کاربران حتی متوجه نمی شوند که این اتفاق می افتد.

جزئیات بیشتر

و چه اتفاقی برای سرویس‌های ابری می‌افتد که اوضاع به‌شدت اشتباه شود؟ کاربران خدمات پشتیبان عکس Digital Railroad راه سختی را دریافتند. در سال 2008، این شرکت به طور ناگهانی تعطیل شد و به کاربران خود 24 ساعت فرصت داد تا همه چیز را قبل از خاموش شدن سرورها دانلود کنند. عکاسان به سمت خروجی ها هجوم بردند و سعی کردند عکس هایشان را در راه بیرون بیاورند، اما سرورها را به حدی تحت فشار گذاشتند که تعداد کمی قادر به بازیابی چیزی بودند. اگر این تنها راهی بود که از عکس‌ها پشتیبان‌گیری می‌شد، یک دلیل گمشده است.

بنابراین در حالی که فضای ابری آسان است، هزینه‌ها می‌توانند افزایش پیدا کنند و شرایط خدمات می‌تواند در یک لحظه تغییر کند. چند راه برای عکاسان برای کنترل سرنوشت خود چیست؟

گرفتن دستی عکس از تلفن ممکن است زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد، اما این رویکرد آرامش خاطری را ارائه می دهد که خدمات ابری لزوما نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند.

هارد دیسک و فضای ذخیره سازی متصل به شبکه

 

اکنون بارگذاری عکس‌ها روی یک هارد دیسک محلی که در دستگاه تعبیه شده است می‌تواند به سرعت آن را پر کند، اما یک راه مقرون‌به‌صرفه برای دور زدن آن وجود دارد – یعنی هارد دیسک‌های خارجی. پایان نامه ها دستگاه های ذخیره سازی هستند که می توانید در صورت نیاز به رایانه خود وصل کنید. آنها می‌توانند از نوع قدیمی‌تر و کم‌هزینه‌تر با صفحات چرخان یا درایوهای حالت جامد مدرن‌تر باشند که می‌توانند از افت و تغییرات دمایی بیشتر نسبت به درایوهای قدیمی‌تر جان سالم به در ببرند.

اینها متفاوت از درایوهای فلش هستند که معمولاً به دلیل اندازه کوچک آنها به عنوان درایوهای انگشت شست شناخته می شوند و به عنوان ذخیره سازی موقت برای به هم زدن عکس ها از یک مکان به مکان دیگر طراحی شده اند. خرید بیش از یک هارد دیسک برای داشتن بک آپ های تکراری در صورت خرابی یا فاجعه آسان است، اما نقطه ضعف آن این است که دسترسی آسانی از اینترنت به عکس های شما وجود ندارد، و تهیه نسخه پشتیبان به طور کلی فرآیندی است که کاربران باید آن را به خاطر بسپارند.

چاپ عکس

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین انواع چاپگرها، پرینترهای اختصاصی 4×6 هستند که از فناوری مشابه آزمایشگاه های حرفه ای به نام dye-sublimation استفاده می کنند. این چاپ‌هایی با کیفیت بالا و ضدآب تولید می‌کنند که تقریباً به اندازه هزینه‌ای است که برای توسعه داروخانه می‌پردازید. HP خط محبوب پرینترهای Sprocket خود را تولید می کند، اگرچه برای چاپ به یک تلفن و برنامه نیاز دارند، که وصل کردن کارت حافظه از یک دوربین حرفه ای را غیرممکن می کند. با این حال، مجموعه سلفی کانن شامل مدل‌های زیادی با صفحه نمایش و اسلات کارت است تا این امکان را فراهم کند.

منبع: شفق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا