امروز Thursday 20 June 2024
بی ام و سری 5

سدان بی ام و سری 5 و i5 الکتریکی 2024

بررسی بی ام و سری 5 مدل 2024
کد خبر: 458
زمان انتشار: 20 ژوئن 2024 - 17:20 ب.ظ -
10 بازدید
سدان بی ام و سری 5

به گزارش شفق نیوز، نسل هشتم بی ام و سری 5 اینجاست و کاملاً برای سال 2024 بازطراحی شده است. هرگونه تغییر خطر موفقیت مداوم سری 5 را از بین می برد، اگرچه BMW با این مدل جدید آن را از پارک حذف کرده است. طراحی کاملاً جدید در داخل و خارج باعث می‌شود این سدان لوکس ظاهر و احساس شادابی داشته باشد، در حالی که پیشرانه‌های اصلاح‌شده نوید قدرت و بازده سوخت بهتر را می‌دهند. سری 5 از جدیدترین فناوری‌های خودرو و کمک‌های راننده BMW استفاده می‌کند، از جمله برای اولین بار برای این خودرو، سیستم رانندگی بدون هندزفری خودروساز در بزرگراه.

تغییرات بی ام و سری 5

به‌روزرسانی بی ام و سری 5 نمی‌توانست در زمان بهتری ارائه شود زیرا مدل جدید از تمام گام‌هایی که BMW در چند سال گذشته در محصولات خود برداشته است، بهره می‌برد. سری 5 جدید از هر نظر نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. استایل بیرونی جدید جسورانه است، اما از جلوپنجره‌های بزرگ و تفرقه‌انگیز که در دیگر مدل‌های اخیر BMW دیده‌ایم، چشم پوشی می‌کند.

فضای داخلی به طور قابل توجهی از بی ام و سری 7 بزرگتر (و همچنین به تازگی بازطراحی شده) با ظاهر و احساسی شیک و ممتاز که آن را در میان بهترین سدان های لوکس سایز متوسط ​​امروزی قرار می دهد، نشأت می گیرد. این باعث می‌شود سری 5 نسبت به سری 3 بزرگ‌تر به سری 7 کوچک‌تر نزدیک‌تر احساس شود، که از نظر ما چیز خوبی است. ما همچنین بسیاری از جدیدترین فناوری‌ها و ویژگی‌های کمک راننده را که BMW برای خودروی جدید استفاده کرده است، دوست داریم.

بی ام و سری 5

موتور بی ام و سری 5

یک 4 سیلندر توربوشارژ 2.0 لیتری کاملاً جدید که با یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی جفت شده است، دو تریم پایین 530i و 530i xDrive را تامین می کند. ب ام و قدرت خروجی خود را 255 اسب بخار و گشتاور 295 پوند فوت اعلام کرده است که نسبت به نسل قبلی 7 اسب بخار و 38 پوند فوت افزایش یافته است. بی ام و ادعا می کند که شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 5.9 ثانیه در 530i دیفرانسیل عقب است. ارتقاء به 530i تمام چرخ متحرک xDrive یک دهم ثانیه کاهش می یابد.

تریم بالای 540i xDrive دارای یک موتور شش سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژ جدید است که در نوامبر 2023 تولید می شود. 375 اسب بخار قدرت تولید می کند که 40 اسب بخار نسبت به نسل گذشته افزایش یافته است. به گفته BMW، حداکثر گشتاور آن تا 384 پوند فوت است و با نیروی اضافی که از سیستم هیبریدی ملایم حاصل می شود، می توان آن را تا 398 پوند فوت افزایش داد. این خودروساز باواریایی سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را 4.5 ثانیه عنوان می کند.

i5 xDrive40 با قیمت 75 هزار دلاری

برای سری 5 ایده آل خودم، با i5 xDrive40 برقی شدم. پیشرانه تمام چرخ متحرک 389 اسب بخاری آن برای رانندگی روزانه به اندازه کافی سریع است در حالی که هنوز مسافت حدودا 260 مایلی را برمی گرداند. همچنین قیمت آن کمتر از 4 هزار دلار بیشتر از i5 تک موتوره است، اما 14 هزار دلار در مقایسه با نوع عملکرد M60 صرفه جویی می کند. در حالی که مدل M60 593 اسب بخاری را انتخاب نکردم، اما همچنان می خواستم ظاهری قاطع داشته باشم، بنابراین تریم M Sport را انتخاب کردم، یک انتخاب 3000 دلاری مشابه پورشه کاین که سپر جلوی جسورتر، تریم بیرونی مشکی و ترمزهای M Sport با کالیپر آبی را اضافه می کند.

سپس 650 دلار برای رنگ متالیک وگاس قرمز و 800 دلار برای چرخ‌های 20 اینچی M Aero دو رنگ کاهش دادم تا ظاهر اسپرت را برجسته کنم. با انتخاب روکش چرم مصنوعی قرمز بورگوندی، که یک گزینه بدون هزینه است، کابین را با نمای بیرونی تطبیق دادم. من برای تریم چوبی 600 دلاری بی‌ام‌و Individual Fineline که رنگ‌های متالیک باقی‌مانده را نیز به رنگ طلایی روشن تبدیل می‌کند، پرهیز کردم. پکیج پریمیوم شامل موارد ضروری مانند نمایشگر هدآپ، چراغ‌های LED تطبیقی ​​و فرمان گرم‌شونده است که 2350 دلار به کل من اضافه می‌کند. من صندلی‌های تهویه‌دار جلو را به قیمت 500 دلار انداختم تا ساختم تمام شود. در مجموع، i5 xDrive40 من 79 هزار دلار قیمت داشت – با توجه به قیمت اولیه 71 هزار دلار، بد نیست.

BMW 5 Series

فضای داخلی سری 5

ما در سری 5 قبلی مشکل چندانی با فضا نداشتیم، اما این خودروی جدید باید کمی جادارتر از مدل قبلی خود باشد. سری 5 اکنون 3.4 اینچ طولانی تر، 1.3 اینچ پهن تر و 1.4 اینچ بلندتر شده است. BMW همچنین فاصله بین دو محور را 0.8 اینچ افزایش داده است که احتمالا فضای پای عقب را بهبود می بخشد. صندلی‌ها نیز بازطراحی شده‌اند و صندلی‌های اسپرت به‌عنوان تجهیزات استاندارد و صندلی‌های چند کانتوری در تریم‌های دیگر موجود است.

همچنین می‌توانید سری 5 خود را کاملاً بدون چرم، که علاوه بر فرمان، شامل صندلی‌های با روکش آلکانتارا نیز می‌شود، برای اولین بار دریافت کنید. این درمان در مدل‌هایی با پک M Sport تهاجمی‌تر نیز موجود است. بی ام و i5 eDrive40 با محرک عقب را انتخاب کنید، یک خودروی برقی معمولی! هیچ وسواس آیرودینامیک یا ضریب درگ در اینجا وجود ندارد. من با انتخاب طرح اسپورت شروع کردم تا همه چیز را پایین نگه دارم. این نباید ماشین M باشد. با مرور گزینه های رنگی، تقریباً مشکی یا خاکستری را انتخاب کردم، اما فلزی Tanzanite Blue II به نظر می رسد که به خوبی خورشید را جذب می کند. و صادقانه بگویم، من با رد کردن سیستم چهار چرخ متحرک xDrive40 در پول خود صرفه جویی کردم، به طوری که 1950 دلار در جیب من باقی می ماند. بعد، من به چرخ‌های استاندارد پایبند هستم، زیرا فکر می‌کنم این خرید همیشه بهتر است به بازارهای پس از فروش واگذار شود.

منبع: bmwusa.com

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *