امروز Wednesday 24 April 2024
پورشه کاین 2024

پورشه کاین 2024: تصاویر جدید، قیمت و کابین

بررسی شاسی بلند لوکس با توان 729 اسب بخاری پورشه در شفق نیوز
کد خبر: 424
زمان انتشار: 23 فوریه 2024 - 11:42 ق.ظ -
852 بازدید
پورشه کاین

ابتدا اعتقاد علاقه‌مندان پورشه این بود که این اس یو وی ممکن است برند را نابود کند، نه تنها پرفروش‌ترین اس یو وی شرکت شد، بلکه به ابعاد جدید پرادوکسیکی از تعادل و عملکرد شگفت‌انگیز ادامه می‌دهد.

پورشه کاین همیشه کار خوبی انجام داده است که هر دو دنیا را با هم به ارمغان می‌آورد، یک رانندگی جذاب و نوعی توانمندی روزانه که بسیاری از اس یو وی‌های کمتر قادر به ارائه آن نبودند. مدل‌های هیبرید سابق و بعداً مدل‌های پلاگین E-Hybrid نشان دادند که پورشه دارد به صرفه‌جویی می‌پردازد.

بخوانید: بررسی پورشه تایکان

اطلاعات فنی و موتوری

پورشه Cayenne E-Hybrid Turbo جدید توانایی 729 اسب بخار و 700 پوند-فوت گشتاور دارد که زمانی که هم V8 و هم موتور الکتریکی آن به حالت کامل خود می‌رسند. حتی Cayenne S E-Hybrid کمتر قدرت دارد که 512 اسب بخار و 553 پوند-فوت گشتاور ارائه می‌دهد. این اعداد بزرگی برای یک اس یو وی با هر رنگی هستند، اما برای یک چیزی که به تخمین زده می‌شود 50 مایل بدون سوزاندن یک قطره بنزین برود، این قابل توجه است.

در E-Hybrid Turbo، شما موتور توربوشارژ 4.0 لیتری V8 معتبر و مجرب پورشه با تقریباً 591 اسب بخار و 590 پوند-فوت در حالت اولیه دریافت می‌کنید پیش از آنکه باتری به کار بیافتد. برای Cayenne S E-Hybrid، این پورشه همچنین موتور 3.0 لیتری V6 خود را دارد که به تنهایی 348 اسب بخار و 368 پوند-فوت ارائه می‌دهد.

  • موتور: موتور دوقلو توربوشارژر 4 لیتری
  • قدرت: 729 اسب بخار
  • گشتاور: 700 پوند فوت
  • باتری: 25.9 کیلووات ساعت لیتیوم یون
  • برد: 56 مایل
  • درایو: 4 چرخ متحرک

پورشه کاین 2024

قیمت پورشه کاین

قیمت پورشه کاین 2024 به این صورت از 80 تا 100 هزار دلار خواهد بود:

  • مدل پایه: قیمت 80 هزار دلار
  • مدل Cayenne E-Hybrid: قیمت 93 هزار دلار
  • مدل Cayenne S: قیمت 97 هزار دلار
  • مدل Cayenne S E-Hybrid: قیمت 100 هزار دلار

برد و باتری کاین

این نوع دامنه برد توسط یک باتری جدید با ظرفیت 25.9 کیلووات-ساعت ارائه می‌شود. این مقدار تقریباً 50 درصد نسبت به E-Hybrid قدیمی‌تر (17.9 کیلووات-ساعت) افزایش یافته است. باتری جدید با یک سیستم الکتریکی پیشرفته‌تر به طور کلی ترکیب شده است که دارای چندین حرکت دیگر است، مانند توانایی بازگرداندن 88 کیلووات باز به موتور الکتریکی در زیر بازیابی ترمز. درباره این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

خودرو کاین در تست جاده

این کیلووات از یک موتور الکتریکی جدید با توان 174 اسب بخار به عنوان یکدیگر در میان موتور احتراق داخلی و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته استخراج می‌شود. قرار گرفتن آن در میانه این موتور به این معناست که موتور می‌تواند گشتاور خود را به گشتاور موتور افزایش دهد. به طور جایگزین، می‌تواند خودرو را با دسترسی کامل به هر دنده به تنهایی حرکت دهد. این بدان معناست که می‌توانید با حداکثر سرعت 84 مایل در ساعت بر روی جاده حرکت کنید بدون اجرای موتور. دوباره، قابل توجه است.

سرعت و شتاب

برای مدت زمانی که من با Porsche Cayenne جدید و قابل اتصال به پلاگین همراه بودم، پورشه با دادن کلیدها به من با یک مدل Turbo E-Hybrid Coupe سطح بالا شروع کرد. طعمه‌ای از این اس یو وی با تعویض فضای ذخیره‌سازی (از 25.8 به 23.3) به نمایی تیزتر تبدیل شده بود، که در اینجا با ترکیبی از گرافیک قرمز کلاسیک پورشه در کناره‌ها تقویت شده بود – گرافیک‌هایی که باید اعتراف کنم در ابتدا کمی جا نیافته به نظر می‌رسیدند، تا اینکه بعداً ارزیابی کردم که چقدر سریع است.

پورشه سفید

روز با ترافیک شهری ناپسندی آغاز شد هنگامی که ما از ساعت اوج صبح بارسلونا عبور می‌کردیم. رانندگان اینجا به اندازه رانندگان در رم، مثلاً، بی‌ادب نیستند، اما به خارجیانی که مطمئن نیستند کدام خط برای پیچ بعدی باید باشند، صبر ندارند. من به تکرار توسط گروه‌هایی از اسکوترهای دوزمانه دائمی شده بودم، که مرا متشکر از همه سنسورهای التراسونیک Park Assist استاندارد Cayenne کردند، هرکدام به من هشدار دادند که یکی از پشت سر هست. من با سرعت نشان داده شده 120 کیلومتر در ساعت (75 مایل در ساعت) حرکت می‌کردم تا بفهمم که هنوز همان V8 را روشن نکرده‌ام.

زمان 0 تا 100

خوب می‌دانم که عملاً صفر نفر از مالکان Cayenne هرگز خودروهایشان را ردیابی نخواهند کرد، اما در چنین برنامه‌هایی بسیار نادر است که ما بتوانیم روی همان خودروها همزمان در خیابان و مسیر مسابقه رانندگی کنیم. اینکه من بدون هیچ گونه آماده‌سازی اساسی از یک جا به دیگری بروم، نشان‌دهنده اعتماد پورشه به این مسئله است. و بله، می‌تواند. این موضوعی که Turbo E-Hybrid سریع است، هیچ اتفاقی نیست. زمان 0 تا 100 ثانیه‌ای 3.5 ثانیه این را واضح می‌کند. اما اهمیت دارایی تحویل قدرت است. گشتاور آن بخشی از موتور الکتریکی است که باعث می‌شود Cayenne بدون هیچ تردیدی از پیچ‌های سریع خارج شود، براستی که بوست به سرعت‌های بالاتر را فراهم می‌کند – یک نیروی رانندگی که برای این مسیر فنی کفایت کننده بود.

داخل خودرو و کابین پورشه کاین 2024

برای امشال، داخلی پورشه کاین 2024 جزئیات قابل توجهی را تغییر داده است. ستون ابزار مدل قبلی دارای ترکیبی از ساعت‌های فیزیکی و دیجیتال بود، اما دیگر این‌طور نیست. ستون گیج 12.6 اینچی از تایکان گرفته شده است و حالا کاملاً دیجیتال و قابل تنظیم با نمایش‌های مختلف می‌باشد. پنل مرکزی نیز با کنترل‌های HVAC مدل مکان تجدید شده است. همچنان یک پنل بزرگ از پلاستیک سیاه در کنسول مرکزی وجود دارد، زیرا کلیدهای پشتیبانی‌شده توسط نور برای بیشتر توابع خودرو زیر آن قرار دارند، اما انتخاب گیرنده دنده حذف شده است. حالا در سمت راست فرمان قرار دارد، کمی از داشبورد بیرون زده شده و بسیار شبیه به کاین تایکان است.

کابین پورشه کاین

تنظیمات دیگر خودرو توسط مدیریت ارتباطی پورشه انجام می‌شود. این نمایشگر به اندازه 12.3 اینچی مانند کاین سال قبل است و شامل تمام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است که پورشه برای مدل سال 2023 انجام داده است. این شامل یک ساختار منوی جدید و یک آرایه آیکون رنگارنگ تر است. برخی از عملکردها، مانند حالت‌های رانندگی، اکنون از طریق سیستم سرگرمی کنترل می‌شوند، یک تغییری که پورشه در ابتدا در مدل 911 انجام داد. علاوه بر صفحه مرکزی، یک صفحه اختیاری هم وجود دارد که در جلوی سرنشین قرار دارد. اندازه آن 10.9 اینچ است و به سرنشین امکان استریم کردن انواع رسانه‌ها را می‌دهد. به منظور جلوگیری از حواشی راننده، این صفحه دارای یک رنگ ویژه است که از دید راننده جلوگیری می‌کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *