امروز Tuesday 23 April 2024
پورشه تایکان 2025

پورشه تایکان 2025: تصاویر جدید، قیمت و کابین

پورشه تایکان توربو اس جدید دارای 938 اسب بخار است و در 2.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
کد خبر: 324
زمان انتشار: 9 فوریه 2024 - 14:37 ب.ظ -
58 بازدید
پورشه تایکان 2025

به گزارش شفق نیوز، هر چند که از ظاهرش زیاد متمایز نمی‌شود، اما پورشه تایکان جدید تغییرات بزرگی زیر پوست خود مخفی کرده است.

زمانی که پورشه یک خودرو را بازسازی می‌کند، تغییرات زیادی در ظاهر انجام نمی‌دهد، اما بر روی اجزای مکانیکی تمرکز می‌کند. همین اتفاق برای پورشه تایکان 2025 رخ می‌دهد. اگرچه ممکن است مانند مدل قبلی به نظر برسد، اما این یک سدان الکتریکی کاملاً بازبینی شده است.

پورشه تایکان

اطلاعات فنی و موتوری

تایکان توربو اس با استفاده از کنترل راه‌اندازی، 938 اسب بخار تولید می‌کند، از 750 اسب بخار در مدل قبلی افزایش یافته است. شما فکر می‌کردید که پورشه به تسلا و لوسید اجازه می‌دهد تا با بازار سدان الکتریکی بسیار قوی مگا-الترا دویده شود. نتیجه این افزایش قدرت بزرگ، زمان 0-100 کیلومتر بر ساعت را به 2.3 ثانیه می‌رساند. همچنین، این تایکان توربو اس را قدرتمندترین خودروی جاده‌ای پورشه تا کنون می‌سازد.

کابین پورشه تایکان

قدرت از موتورهای جدیدی می‌آید که ابعاد مشابه مدل قبلی را دارند، اما داخلی‌های بازبینی شده‌ای دارند که برای قدرت بیشتر است. قدرت از موتور عقب به مقدار تا 107 اسب بخار افزایش می‌یابد، بسته به مدل، در حالی که خود موتور حدود 20 پوند سبک‌تر از قبل است. تمام مدل‌های تایکان موتورهای جدیدی دارند، و هر چند پورشه هنوز مشخصات کامل برای کل لاین‌آپ را منتشر نکرده است، اما گفته است که مدل پایه با پیشرانه عقب به 483 اسب بخار افزایش می‌یابد.

خودرو جدید

قیمت پورشه تایکان 2025

قیمت پورشه تایکان در سال 2025 به این صورت خواهد بود:

  • مدل پایه: قیمت 101 هزار دلار
  • مدل 4S: قیمت 120 هزار دلار
  • مدل Turbo: قیمت 175 هزار دلار
  • مدل Turbo GT: قیمت 240 هزار دلار

برد و باتری خودرو

با توجه به همه تلاشی که پورشه برای افزایش قدرت کرده است، به نظر می‌رسد که حتی بیشتر تلاشی برای افزایش کارآیی و برد شده است. تایکان اول برای ارقام برد نسبتاً کمی مورد انتقاد قرار گرفت، و در حالی که اعداد واقعی غالباً بهتر از اعداد EPA بودند، می‌توانید بفهمید که این انتقاد بر پورشه تأثیر گذاشته است. اعداد EPA برای تایکان جدید هنوز منتشر نشده‌اند، اما در شرایط آب و هوایی کمی مناسب، توانسته است در آزمایش برد یک تایکان 4S تا 300 مایل برسد، که این نشان دهنده افزایش قابل توجه برد در دنیای واقعی است.

لاستیک پورشه

بسته باتری جدید با شیمی سلول بازبینی شده، مهم‌ترین تغییرات در اینجا است، با ظرفیت خالص برای باتری عملکردی بزرگتر از 93 کیلووات‌ساعت به 105 کیلووات‌ساعت افزایش می‌یابد. هر دو باتری نسبت به نسخه‌های قبلی خود سبک‌تر هستند، با باتری پایه که تقریباً همان ظرفیت نسخه بهبود یافته قبلی را ارائه می‌دهد.

پورشه همچنین قابلیت بازیابی انرژی تایکان را افزایش داده است. در حالی که مدل‌های قدیمی دارای سیستم چهار چرخ می‌توانستند تا 290 کیلووات انرژی را بازیابی کنند، مدل جدید می‌تواند تا 400 کیلووات را بازیابی کند. تغییرات دیگری در اندودینامیک، مدیریت حرارت، شامل یک پمپ گرمایشی جدید و یک مبدل پالس جدید همه به افزایش برد کمک می‌کنند. سرعت شارژ نیز افزایش یافته است. قبلاً، تایکان می‌توانست در شرایط ایده‌آل تا 270 کیلووات شارژ شود؛ اکنون، می‌تواند تا 320 کیلووات را دریافت کند، و پورشه ادعا می‌کند که فقط 18 دقیقه زمان می‌برد تا از 10 تا 80 درصد شارژ شود.

پورشه تایکان 2025

دیگر تغییرات خودرو

تغییراتی در شاسی نیز صورت گرفته است. همه مدل‌های Taycan از سیستم تعلیق هوا به عنوان استاندارد برخوردار هستند، و در مدل‌های چهار چرخ می‌توانید سیستم Porsche Active Ride را به عنوان یک سیستم تعلیق فعال جدید و بسیار باهوش به‌صورت اختیاری داشته باشید. در داخل، جزئیات زیادی برای بحث وجود ندارد به جز یک خوشه ساعت بازبینی شده و سیستم سرگرمی، اما مدل‌های دارای بسته Chrono Sport یک دکمه فشار دادن به گذشته برای قدرت اضافی درخواستی دارند. همچنین گزینه داخلی بدون چرم با تزئینات پپیتا شبیه به پارچه هوندستوت پورشه برای مراکز صندلی‌ها وجود دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *