امروز Tuesday 23 April 2024
نتایج اولیه انتخابات درون حزبی

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در آمریکا

ترامپ پیروزی بزرگی را کسب کرد. حمایت از ترامپ به حدی بود که 63 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند او را برای ریاست جمهوری مناسب می‌دانند.
کد خبر: 187
زمان انتشار: 16 ژانویه 2024 - 22:01 ب.ظ -
54 بازدید
انتخابات

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، بر اساس تحلیل نتایج نظرسنجی ورودی، محافظه‌کاران قوی، رای دهندگان مسن‌تر و جمهوری‌خواهان کم‌سواد آیووا در شرایط هوایی سرد دوشنبه شب حاضر شدند تا به دونالد ترامپ کمک کنند تا در انتخابات حزب جمهوری‌خواه آیووا پیروز شود.

رئیس‌جمهور سابق، علی‌رغم گذشت زمان کم در ایالت و نشانه‌هایی از بررسی گزینه‌های دیگر، با وجود رقبای قابل‌توجه، پیروزی بزرگی را کسب کرد. حمایت از ترامپ به حدی بود که 63 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند او را برای ریاست جمهوری مناسب می‌دانند، حتی اگر به طور فرضی محکوم شود. او در چهار پرونده با 34 اتهام جنایی مواجه است، اما تمام اتهامات را انکار می‌کند.

با تقسیم 63 تا 32 درصد، پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که او را علی‌رغم محکومیت، مناسب برای منصب خود می‌دانند و 72 درصد از این گروه اعلام کردند که به ترامپ رای داده‌اند. با این حال، حتی با پیروزی قاطع او، برخی نقاط ضعف برای ترامپ مشهود بود.

نظرسنجی ورودی نشان داد که در میان رای‌دهندگان جوان‌تر، تحصیل‌کرده، میانه‌رو و مستقل، ترامپ کمبودهایی داشته است. او با 56 درصد حمایت، در گروه سنی 45 سال به بالا به راحتی پیروز شد و مشارکت در آیووا بسیار بیشتر از حد معمول بود. اما در میان افراد زیر 45 سال که 34 درصد از آنها از ترامپ حمایت کردند، رقابت نزدیک‌تر بود و ران دیسانتیس رتبه دوم را با 29 درصد کسب کرد.

ترامپ در میان رای‌دهندگان کم‌سواد بهترین عملکرد را داشت و 67 درصد از کسانی که مدرک دانشگاهی نداشتند، به مقابل 37 درصد فارغ‌التحصیلان چهارساله کالج پیروز شدند. نیکی هیلی رتبه سوم را با 63 درصد حمایت از رای‌دهندگان میانه‌رو به دست آورد، در حالی‌که میانه‌روها تنها 9 درصد از رای‌دهندگان حزبی آیووا را تشکیل می‌دادند.

علیرغم این موفقیت‌ها، عملکرد ترامپ در آیووا متفاوت از مقام دوم باریک او در رقابت‌های حزب جمهوری‌خواه بود که توسط سناتور تد کروز تگزاس در سال 2016 به دست آمد. در میان رای‌دهندگان محافظه‌کار، انجیلی‌ها و جوانان، ترامپ عقب افتاد. 66 درصد از افراد ادعای نادرست ترامپ درباره برنده نشدن قانونی جو بایدن را تکرار کردند و از این افراد، 69 درصد از آنها ترامپ را حمایت کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *