امروز Tuesday 23 April 2024
نامزدهای مورد علاقه ایلان ماسک

نامزدهای مورد علاقه ایلان ماسک در انتخابات

نامزدهای مورد علاقه ایلان ماسک در انتخابات ریاست جمهوری همچنان ضعیف عمل می‌کنند
کد خبر: 196
زمان انتشار: 17 ژانویه 2024 - 20:57 ب.ظ -
201 بازدید
نامزدهای مورد علاقه ایلان ماسک

به گزارش شفق نیوز، در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نامزدهای جمهوری، گاورنور فلوریدا ران دسانتیس و ویوک راماسوامی، پس از انتخابات جمهوری NewsNation در تاریخ 6 دسامبر 2023، در دانشگاه آلاباما در سالن موزیک مودی دستان همدیگر را می‌دهند.

ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست، اما پیش‌بینی‌های انتخاباتی او بهترین نتایج را نداشته است. او در ابتدا حمایت خود را در انتخابات 2024 به دسانتیس اعلام کرد، اما بعداً به راماسوامی پرداخت. حالا که راماسوامی از مسابقه کناره‌گیری کرده است، دسانتیس راه سختی پیش رو دارد.

نامزدهای مورد علاقه ایلان ماسک

  • حمایت از دسانتیس
  • عدم حمایت از ترامپ

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا، اسپیس‌ایکس، و ایکس، دهه‌هاست که به عنوان یک کارآفرین برجسته و رهبر فناوری شناخته شده است. حالا که گرد و غبار از انتخابات آیوا در دیروقت دور شده است، واضحتر می‌شود که پیش‌بینی‌های سیاسی احتمالاً توانایی قوی ماسک نیست.

اگرچه ماسک در زندگی اولیه‌اش غالباً به دموکرات‌ها رأی داده بود، در مه 2022 اعلام کرد که این بار به یک نماینده جمهوری رأی خواهد داد. با وجود پیشتازی چشم‌گیر دولت‌مرد سابق دولت فدرال دونالد ترامپ در مسابقه اصلی جمهوری، احتمالاً پس از گزارش زندگی‌نامه‌نویس ماسک که می‌گوید طرفدار ترامپ نیست.

ماسک به نویسنده والتر ایزاکسون گفت: مانند پدر من، گاهی اوقات دغدغه‌پراکنی می‌تواند مغز را مبهوت کند. اگر فقط ترامپ را به عنوان یک نمایش‌گر کلاهبردار تصور کنید، رفتار او منطقی می‌شود. در سال 2022، در نصف راه دوره ریاست جو بایدن، ماسک در X که در آن زمان توییتر بود اعلام کرد که اگر دسانتیس اعلام کند که به انتخابات ریاست جمهوری می‌پیوندد، او را حمایت خواهد کرد.

ضعف دسانتیس در آرا

هرچند ماسک هرگز حمایت صریح خود را به دسانتیس نداد، اما در نهایت اعلام کمپین ریاست جمهوری فلوریدا را به صورت زنده در فضاهای توییتر برگزار کرد، که پس از بارها بهم خوردن پلتفرم، به یک شکست تبدیل شد. حتی با حمایت ماسک در ابتدای کمپین او، دسانتیس هنوز هم نتوانسته است از هیچ یک از فرصت‌های خود بهره‌مند شود.

در کوکاس آیوا در دوشنبه، او با 21 درصد از آراء در جایگاه دوم قرار گرفت، بیش از 30 درصد پایین‌تر از ترامپ و تنها 2 درصد جلوتر از نیکی هیلی، با وجود اینکه او اخیراً وقت زیادی را در تبلیغات در هر یک از 99 شهر آیوا صرف کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *