امروز Tuesday 23 April 2024
مرگ پنج عراقی و سوری

مرگ پنج عراقی و سوری در تلاش برای رسیدن به بریتانیا

پنج عراقی و سوری در تلاش برای عبور از کانال به بریتانیا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: 123
زمان انتشار: 14 ژانویه 2024 - 20:16 ب.ظ -
37 بازدید
مرگ پنج عراقی و سوری

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، مقامات محلی فرانسه اعلام کردند که پنج مهاجر، که قصد عبور از کانال مانش به سوی بریتانیا را داشتند، در ساعات اولیه روز یکشنبه در آب‌های فرانسه جان خود را از دست دادند.

یک مقام رسمی اظهار کرد که یک قایق کوچک، در حالی که قصد داشت از ساحل ویمرو در جنوب کاله به سوی حرکت کند، واژگون شد و یک فرد به وضعیت وخیم به بیمارستانی در بولونی، شمال فرانسه منتقل شد.

فرمانداری محلی در بیانیه‌ای افزود: ده‌ها نفر از آب سرد به سطح کشیده شدند، اما تلاش برای نجات در شبانگاه به دلیل کم‌عمقی آب برای قایق‌های نیروی دریایی فرانسه، که به کمک آمده بودند، پیچیده بود. دمای آب دریا حدود 9 درجه سانتیگراد بود. این حادثه در حالی رخ داد که دولت بریتانیا با افزایش فشار برای ایجاد گذرگاه‌های امن‌تر به سمت داخل کشور مواجه است.

اظهارات دیوید کامرون

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، اظهار کرد: “زمانی که این اتفاقات رخ می‌دهند، بسیار دلخراش است.” او با تکرار شعار دولت بریتانیا افزود: “ما باید جلوی حرکت قایق‌ها را بگیریم.” گزارشی که این هفته توسط وزارت کشور بریتانیا منتشر شد، نشان داد که هیچ مسیر امن و قانونی جدیدی برای ورود پناه‌جویان به بریتانیا تاکنون ایجاد نشده است.

این گزارش شامل محدودیتی در تعداد پناه‌جویان و تعهد به کشف گزینه‌های جایگزین برای افراد مهارت‌دار به جای پیشنهادهایی برای راه‌های اضافی برای ورود به بریتانیا بود. در اوایل این ماه، گزارشی فرانسوی اعلام کرد که هماهنگی بریتانیا با فرانسه در تلاش برای کاهش تعداد مهاجرانی که با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور می‌کنند، به اندازه کافی موثر نیست. این قایق‌ها یک اولویت سیاسی برای دولت بریتانیا هستند و منطقه اختلاف با فرانسه را در بر دارند، زیرا هر ساله ده‌ها هزار نفر از این مسیر خطرناک عبور می‌کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *