امروز Tuesday 23 April 2024
رد آتش بس توسط زلنسکی

زلنسکی آتش بس را رد می‌کند، زیرا بیم تسلیح مجدد روسیه وجود دارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، آتش‌بس با روسیه را رد کرد و اظهار کرد که کرملین از این توقف برای تجهیز مجدد و سازماندهی مجدد به منظور غلبه بر نیروهای کی‌یف استفاده خواهد کرد.
کد خبر: 127
زمان انتشار: 14 ژانویه 2024 - 20:36 ب.ظ -
120 بازدید
رد آتش بس توسط زلنسکی

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، رد آتش بس توسط زلنسکی خبری بود که بعد از بازدید او از استونی اعلان شد.
آقای زلنسکی، در جریان بازدید از استونی گفت: توقف در میدان نبرد اوکراین به معنای توقف در جنگ نیست. مکث به نفع روسیه خواهد بود. ممکن است بعد از آن ما را خرد کند.
از زمان آغاز درگیری در فوریه 2022، آتش‌بس های محدودی گهگاه پیشنهاد شده است اما هرگز اجرا نشده است. پس از 20 ماه جنگ، هر دو کشور عجله دارند تا سلاح‌های خود را برای جنگی طولانی پر کنند. با حدود 1500 کیلومتر خط مقدم که عمدتاً در طول زمستان ساکن است، هر دو به گلوله‌های توپخانه، موشک و هواپیماهای بدون سرنشین برای حملات دوربرد نیاز دارند.

آقای زلنسکی گفت که مسکو گلوله‌های توپخانه و موشک از کره شمالی و هواپیماهای بدون سرنشین از ایران دریافت می‌کند. در 4 ژانویه، کاخ سفید به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که روسیه موشک‌های بالستیک از کره شمالی به دست آورده و از ایران به دنبال آن است.

همچنین بخوانید: مرگ 5 عراقی و سوری در کانال مانش

زلنسکی در استونی

آقای زلنسکی به عنوان بخشی از یک سفر دو روزه از طریق کشورهای حوزه بالتیک که از حامیان سرسخت اوکراین بوده‌اند، در تالین پایتخت استونی بود. او با نخست‌وزیر کاجا کالاس ملاقات کرد که پیراهنی با کلمه استونیایی اراده برای دفاع که در قسمت جلو چاپ شده بود به او داد و آقای زلنسکی هنگام سخنرانی در پارلمان آن را پوشید.

استبداد باید شکست بخورد. استبداد باید یک بازنده باشد. او گفت که او و خانم کالاس همچنین درباره اوکراینی‌هایی که با شروع جنگ به استونی گریختند، گفت‌وگو کردند و در یک کنفرانس خبری گفت که هر یک از آنها که در سن سربازی هستند. نیاز به کمک اوکراین و حضور در اوکراین دارند.

مقامات گفتند که سیاستمداران در کیف پیش نویس قانون سربازی اجباری را برای اصلاحات به دولت بازگردانده‌اند و می‌گویند که این قانون ممکن است شامل نقض حقوق بشر و سایر نگرانی‌ها باشد. هدف این پیش نویس قانون اعمال محدودیت‌هایی برای شهروندانی است که از انجام وظایف نظامی فرار کرده‌اند، زیرا اوکراین با کمبود پرسنل نظامی دست و پنجه نرم می‌کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *