امروز Tuesday 23 April 2024
پورشه ماکان

پورشه ماکان 2024: تصاویر جدید، قیمت و کابین

بررسی اولیه نمونه الکتریکی پورشه ماکان 2024 را در شفق نیوز بخوانید
کد خبر: 355
زمان انتشار: 12 فوریه 2024 - 20:31 ب.ظ -
199 بازدید
پورشه ماکان 2024

به گزارش شفق نیوز، پورشه ماکان 2024 الکتریکی با توان بیش از 600 اسب بخار از پورشه همراه با نسخه‌های مبتنی بر بنزین زندگی خواهد کرد، اما برای متقاعد شدن از اینکه آینده الکتریک است، تنها یک سواری کافی است.

به آینده خوش آمدید. آینده پورشه، زیر آن پوشش نازک و همه وینیل سیاه، پورشه ماکان الکتریکی جدید، اولین محصول ساخته شده بر پایه پلتفرم برقی گروه وولکس‌واگن است. پلتفرم پریمیوم الکتریک قرار است نسل جدیدی از پورشه‌ها و آئودی‌های برقی با کیفیت بالا را به بازار عرضه کند. پس از یک روز تست رانندگی با نمونه پروتوتایپ جدید ماکان در جاده‌ها، می‌توانم بگویم که آینده روشن است.

روشن، اما شاید کمی مبهم، این ماکان الکتریکی است، اما با این حال به ماکان الکتریکی یا ماکان برقی نامیده نمی‌شود. آن فقط ماکان نامیده می‌شود، و در حالی که قرار است در اوایل سال 2024 وارد بازار شود، ماکان بنزینی نیز از بین نمی‌رود. بله، شما قادر خواهید بود که از دو مدل مختلف بر پایه دو پلتفرم مختلف، هر دو به نام ماکان، به زودی انتخاب کنید.

اطلاعات فنی و موتوری

تمامی ماکان‌ها دارای سیستم دوموتوره با چرخ‌های همه‌چرخ می‌باشند، اما سه سطح قدرت مختلف در دسترس خواهد بود. پورشه هنوز نتوانسته است به طور دقیق برندینگ این مسئله را حل کند، اما می‌توانید تصور کنید که با نام‌گذاری مانند ماکان 4، 4S و توربو، مشابه نام‌گذاری فعلی تایکان می‌رسد.

پورشه دوباره اعداد قدرت خاصی را ارائه نکرده است، اما به من گفته شد که تریم توربو با کیفیت بالا حدود 450 کیلووات را مدیریت خواهد کرد. این فقط کمی بیشتر از 600 اسب بخار است. ماکان GTS با کیفیت بالا امروز حدود 434 اسب بخار ارائه می‌دهد. بدون شک، این یک افزایش سالم است.

  • موتور: دوگانه بنزینی و EV
  • قدرت: 600 اسب بخار
  • باتری: 100 کیلووات ساعت لیتیوم یون
  • برد: 300 مایل
  • درایو: 4 چرخ متحرک

پورشه ماکان

قیمت پورشه ماکان 2024

قیمت پورشه ماکان در سال 2024 به این صورت از 62 تا 74 هزار دلار خواهد بود:

  • مدل پایه: قیمت 62 هزار دلار
  • مدل T: قیمت 68 هزار دلار
  • مدل S: قیمت 74 هزار دلار

پورشه مشکی

برد و باتری خودرو

بیایید ابتدا برخی از اعداد مهم را بررسی کنیم، پورشه هنوز هم اطلاعات خود را نسبت به این مسئله به طور قابل توجهی محفوظ نگه می‌دارد، بنابراین ما با کامل نبودن اطلاعات مواجه هستیم. پلتفرم PPE ماکان الکتریکی باتری با ظرفیتی حدود 100.0 کیلووات‌ساعت ارائه خواهد داد، با یک محدوده که پورشه می‌گوید که بسیار بیشتر از 500 کیلومتر در آزمایش اروپایی WLTP را تجربه خواهد کرد. این معادل بیش از 310 مایل محدوده است، که یک افزایش قابل توجه نسبت به حداکثر امتیاز فعلی تایکان که 246 مایل است، دارد. با این حال، این محدوده براساس چرخه آزمایشی EPA که به چالش‌برانگیزتر است.

عکس جدید

تایر و لاستیک

من به اندازه کافی راحت بودم که تایرهای کنتیننتال چهار فصل در هر دو محور به شکایت از زوایا بلند شوند. ماکان به خوبی موفق شد که چسبندگی تایرهای مورد بیش‌فعلیت را مدیریت کند. بله، ماکان تمایل داشت که زیرمنحنی پایین آید، اما به روش ایمن و قابل پیش‌بینی که برای یک خودروی این‌گونه منطقی است. این زیرمنحنی به هیچ وجه مرگبار نبود. کمی بیشتر چرخ را بچرخانید و کمی گاز بزنید، هر بار بینی به دور از این وقوع می‌آید، دیفرانسیل عقب جادوی خود را انجام می‌دهد. آوراستیر آسان به تحریک درآمد، و سیستم‌های مدیریت استحکام مختلف پورشه مراضی کافی بودند تا اجازه دهند که لذت ببرم.

در ساعت‌ها رانندگی بسیار متهورانه، با تایرهای بلند، من تنها یک مداخله معنی‌دار احساس کردم. درج باتری در زیر کابین خودرو الکتریکی اغلب باعث افزایش اندک ارتفاع کابین مسافرتی می‌شود تا جبران برای همه آن الکترولیت‌هایی که زیر پاهایتان در حال تکان خوردن هستند. اما در ماکان این‌طور نیست. موقعیت نشستن در ماکان الکتریکی پایین‌تر از نسخه فعلی داخلی احتراقی است. این به دلیل صندلی‌های بازطراحی‌شده است که تا جایی که من متوجه شدم، هیچ‌چیزی را در خصوص راحتی یا پشتیبانی از آن‌ها فدا نکرده‌اند. هنوز هم دارای گرمایش و تهویه‌هوا هستند.

داخلی و کابین ماکان

طراحی کلی داخلی بسیار الهام‌گرفته از پورشه تایکان است، شبیه به کاین جدید، با یک کلاستر دیجیتال خمیده که همان سه بخشی را که تایکان دارد، ارائه می‌دهد. یک صفحه لمسی مرکزی برای ناوبری و وظایف سرگرمی دیگر، از جمله اندروید اتو و اپل کارپلی، وجود دارد، در حالی که یک نمایشگر مسافر اختیاری هم ارائه شده به نظر می‌رسد.

کابین پورشه ماکان

پورشه، اما، در اینجا رابط کاربری جدیدی را معرفی می‌کند، که آن را به نام نور ارتباطی می‌خواند. به جز نور محیطی LED، ماکان دارای یک نوار LED دوم در سراسر تابلو داشبورد است. این اختیاری به عنوان یک نشانگر ساده برای چیزهایی مانند تغییر حالت رانندگی استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند برای هشدارهای خاص راننده و حتی پالس همراه با کنترل راه‌اندازی ماکان استفاده شود. این یک ویژگی ساده اما موثر است. ابعادی، من در صندلی پشتی به اندازه کافی فضا داشتم، و یک جفت پورت USB-C در آنجا نیز باید دستگاه‌های مسافران خود را خوشحال نگه دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *