امروز Tuesday 23 April 2024
تاخیر خودرو اپل

خودرو اپل حداقل چهار سال دیگر به تاخیر افتاد

ماشین اپل حداقل تا سال 2028 وارد بازار نخواهد شد.
کد خبر: 288
زمان انتشار: 25 ژانویه 2024 - 23:39 ب.ظ -
51 بازدید
خودرو اپل

به گزارش شفق نیوز، تلاش برای خودروی برقی خودران اپل که به تأخیر افتاده بود، حالا بیشتر به تأخیر افتاده است. هیچ امیدی برای اولین مشاهده خودرو اپل تا حداقل سال 2028 وجود ندارد، که دو سال بیشتر از زمان تخمین اپل است.

علاوه بر اینکه اپل، خودرو را دوباره به تعویق انداخته است، آرزوهای این شرکت برای ارائه یک خودروی لوکس کاملاً بی‌راننده به نظر کاسته شده است. به گفته گزارشات، مدیران شرکت حالا به نظر می‌آید که با یک سیستم سطح 2+ راضی هستند، یک امتیاز اتوماسیون که توسط سازمان استانداردهای حرفه‌ای جهانی، SAE International، استفاده می‌شود. خودروی اپل دسته‌بندی‌شده به عنوان سطح 2+ به طور فرضی توانمندی‌هایش را با فناوری Autopilot تسلا که در حال حاضر در دسترس است، هم‌ارز می‌کند. وقتی که یک خودروی سطح 2 یا بالاتر به درستی عمل می‌کند، باید قابلیت کمک به کنترل‌های شتاب و ترمز را داشته باشد، مانند استیکر هدایت برای حفظ در لیت‌ها، یا یک کنترل سرعت پاسخگو به زمان واقعی باشد.

همچنین بخوانید: پورشه له‌شده امیر قلعه‌نویی

ایده اولیه خودرو در سال 2014

این یک کاهش شدید انتظارات از امیدهای اولیه اپل است که خودرویی با سطح 5 را منتشر کند که قابلیت رانندگی در همه شرایط، همه جا را دارد. به نظر می‌آید که دستیابی به بالاترین امتیاز، به طور فرضی رانندگان را به مسافران تبدیل می‌کند، به گونه‌ای که هوش مصنوعی خودرو کلیه جنبه‌های سفر را کنترل کرده و نیازی به تداخل انسانی ندارد.

آرزوهای وسایل نقلیه‌ای اپل به حداقل سال 2014 برمی‌گردد، زمانی که شایعات در مورد یک پروژه با نام کدی تایتان یا T172 شروع به گردش کرد. گزارش‌ها حاکی از این بود که طراحی‌های اولیه به طور کلی از اضافه کردن استیکر هدایت و پدال‌ها صرف‌نظر کرده‌اند، پیش از اینکه در نهایت به اهداف کمی واقع‌بینانه‌تر برسند. با این حال، حتی در آن زمان انتظارات برای یک لحظه بازتعریف کننده صنعت به اندازه معرفی iPhone  به نظر می‌آید که به مرور سال‌ها ادامه یافته‌اند، تا بخش اعظم دهه‌ها به پروژه پژوهش و توسعه گرانقیمت‌ترین شرکت تبدیل شود.

از زمان شروع پروژه تایتان، اپل هر سال صدها میلیون دلار را برای مهندسی، آزمایش خودرو، سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر و حقوق و دستمزد صرف کرده است. در سال 2021، رئیس پروژه پیشین تایتان از شرکت خارج شد، به گزارش‌ها بخاطر اینکه فکر می‌کرد که در نهایت خودرو هرگز روزی روشن نمی‌شود. اپل سپس در سال بعد تاریخ انتشار خود را بازبینی کرد و در آن زمان امیدوار بود که تا سال 2026 یک خودروی آماده برای نمایش عمومی داشته باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *