امروز Thursday 20 June 2024

بایدن فروش نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی را در آمریکا ممنوع می کند

دولت جو بایدن قصد دارد فروش نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی را در ایالات متحده ممنوع کند.
کد خبر: 502
زمان انتشار: 20 ژوئن 2024 - 22:10 ب.ظ -
4 بازدید
ممنوعیت آنتی ویروس کسپرسکی

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، دولت جو بایدن روز پنجشنبه برنامه هایی را برای ممنوعیت فروش نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی در ایالات متحده اعلام خواهد کرد و به نقل از مشتریان بزرگ این شرکت در ایالات متحده از جمله ارائه دهندگان زیرساخت های حیاتی و دولت های ایالتی و محلی است.

این شخص گفت که ارتباط نزدیک این شرکت با دولت روسیه خطری حیاتی است و افزود که دسترسی ممتاز نرم افزار به سیستم های رایانه می تواند به آن اجازه دهد اطلاعات حساس را از رایانه های آمریکایی بدزدد، بدافزار نصب کند یا به روز رسانی های مهم را متوقف کند. به گفته دو نفر دیگر که با این موضوع آشنا هستند، قانون جدید گسترده، با استفاده از اختیارات گسترده ایجاد شده توسط دولت دونالد ترامپ، با اقدامی دیگر برای افزودن این شرکت به لیست محدودیت های تجاری همراه خواهد شد و به اعتبار این شرکت ضربه می زند که می تواند ضربه ای به اعتبار شرکت وارد کند. طرح افزودن این شرکت امنیت سایبری به فهرست نهادها، که عملاً تأمین‌کنندگان آمریکایی یک شرکت را از فروش به آن منع می‌کند، و زمان‌بندی و جزئیات محدودیت فروش نرم‌افزار، قبلاً گزارش نشده بود.

تلاش دولت برای جلوگیری از حملات سایبری روسیه

سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که آزمایشگاه کسپرسکی و سفارت روسیه در ایالات متحده به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. پیش از این، کسپرسکی گفته بود که یک شرکت خصوصی است که هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد.

این اقدامات نشان می‌دهد که دولت در تلاش است تا هرگونه خطر حملات سایبری روسیه ناشی از نرم‌افزار کسپرسکی را از بین ببرد و همچنان مسکو را تحت فشار قرار دهد، زیرا تلاش‌های جنگی آن در اوکراین دوباره شتاب گرفته است و از آنجایی که آمریکا تحریم‌های جدیدی را که می‌تواند علیه روسیه اعمال کند کم‌رنگ شده است. همچنین نشان می‌دهد که دولت بایدن از یک مرجع قدرتمند جدید استفاده می‌کند که به او اجازه می‌دهد تراکنش‌های بین شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های اینترنتی، مخابراتی و فناوری کشورهای متخاصم خارجی مانند روسیه و چین را ممنوع یا محدود کند. محدودیت‌های جدید در فروش ورودی نرم‌افزار کسپرسکی، بارگیری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را نیز مسدود می‌کند.

منبع: reuters.com

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *