امروز Thursday 20 June 2024

طرح جدید بایدن، همسران شهروندان آمریکایی بدون مدرک اخراج نخواهند شد

طبق طرح جدید بایدن، همسران شهروندان آمریکایی بدون مدرک از اخراج محافظت خواهند شد.
کد خبر: 484
زمان انتشار: 18 ژوئن 2024 - 17:14 ب.ظ -
10 بازدید
طرح جدید بایدن

به گزارش سایت شفق نیوز، طبق طرح جدید بایدن، همسران شهروندان آمریکایی بدون مدرک از اخراج محافظت خواهند شد. این اقدام حدود پانصد هزار مهاجر ساکن ایالات متحده را از اخراج محافظت می کند. یکی از مدافعان مهاجرت گفت: این بزرگترین چیزی است که از زمان DACA به بعد است. دولت بایدن در حال انجام اقدامات اجرایی برای محافظت از همسران غیرقانونی شهروندان آمریکایی است. اقدامی که حدود پانصد هزار را از اخراج محافظت می کند.

کاخ سفید سیاست سال انتخابات را روز سه شنبه اعلام کرد و آن را به عنوان اقدامی جدید برای حفظ خانواده ها در کنار هم توصیف کرد. پس از اصرار حامیان مهاجرت و قانونگذاران دموکرات و در حالی که رئیس جمهور جو بایدن رای دهندگان لاتین تبار را در ایالت های مهم میدان جنگ محاکمه می کند، احتمالاً به زودی یک اقدام اجرایی برای محافظت از همسران اعلام خواهد شد. به گفته منابع، قانونگذاران در مورد این طرح مطلع شده اند و حداقل برخی برای اعلام این خبر به کاخ سفید دعوت شده اند.

از بین بردن شبکه‌های قاچاق انسان

کاخ سفید با پیش‌بینی نبردهای احتمالی بر سر این سیاست، مایل بود تاکید کند که در گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی سختگیرانه عمل کرده و برای از بین بردن شبکه‌های قاچاق انسان تلاش کرده است. بایدن در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تشریح اقدامات جدید روز سه‌شنبه گفت، بر این باور است که امنیت مرز ضروری است.

او همچنین به گسترش راه‌های قانونی و حفظ خانواده‌ها در کنار هم معتقد است و مهاجرانی که دهه‌ها در ایالات متحده بوده‌اند، مالیات می‌پردازند و به جوامع خود کمک می‌کنند، بخشی از بافت اجتماعی کشور ما هستند.

هدف از این اقدام ارائه منافع قابل توجه برای کشور با اجازه دادن به افراد غیر شهروندی که حداقل ده سال در این کشور بوده و با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده اند و فرزندان آنها، برای درخواست اقامت دائم بدون خروج از کشور است. این برنامه همچنین دریافت گرین کارت و مسیری برای شهروندی ایالات متحده را برای برخی از مهاجران غیرقانونی آسان تر می کند.

چالش طرح جدید بایدن در دادگاه

انتظار می رود این حرکت در دادگاه به چالش کشیده شود. ویپ دیک دوربین از اکثریت سنا که ریاست کمیته قضایی سنا را بر عهده دارد، با اشاره به احتمال شکایت های حقوقی، گفت که تصویب این قانون تنها اقدامی خواهد بود که به طور کامل به این افراد شایسته اجازه می دهد تا ریشه یابی کنند. تشکیل خانواده، ادامه تحصیل و کمک به جامعه ما بدون ترس از اخراج، اما او خاطرنشان کرد که با توجه به مخالفت جمهوری خواهان با اصلاحات قبلی مهاجرت، بعید است.

تغییر نتایج انتخابات با طرح جدید بایدن!

به گفته ائتلاف مهاجرت تجاری آمریکا، که نماینده صدها شرکت است، آخرین سیاست می تواند به آقای بایدن در ایالت های نوسان در میدان نبرد مانند نوادا، آریزونا و جورجیا کمک کند، جایی که بیش از 100000 رأی دهنده در هر یک از این ایالت ها در خانواده های مختلط زندگی می کنند و از تغییر سیاست پیشنهادی حمایت می کند. سناتور کاترین کورتز ماستو، دموکرات نوادا، که گفت اقدام آقای بایدن اقتصاد ایالت او را تقویت می کند، گفت: این کار درست و کار هوشمندانه ای است. جاده کاخ سفید از نوادا می گذرد و مردم در ایالت من به آن توجه دارند.

آقای بایدن بر برنامه ای موسوم به آزادی مشروط در محل تکیه می کند که برای سایر جمعیت ها مانند خانواده های اعضای ارتش استفاده شده است. این وضعیت به افراد غیرشهروند این امکان را می دهد که به طور موقت در ایالات متحده زندگی و بدون ترس از اخراج کار کنند.

در روزهای منتهی به اعلام این خبر، برخی از متحدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، سیاست را در پیش گرفتند و آقای بایدن را به ضعف در امنیت مرزها متهم کردند.

منبع: nbcnews.com

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *